به گزارش پارس نیوز، 

به تازگی فاش شده است که «جرد کوشنر»، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواستار افزایش فروش سلاح به عربستان سعودی به 110 میلیارد دلار بوده است.

دو مقام آمریکایی و سه مقام سابق کاخ سفید اعلام کردند که جرد کوشنر در تلاش برای ایجاد اتحادی جدید میان دولت ترامپ و عربستان سعودی بود و همچنین برای اعلام موفقیت آمیز بودن نخستین سفر رئیس جمهور آمریکا به ریاض، از مقامات دفاعی و امور خارجه آمریکا درخواست کرد سطح فروش سلاح به عربستان سعودی را افزایش دهند.

یک منبع آگاه اعلام کرد: جرد کوشنر چندین هفته پیش از نشست ماه مه سال 2017 در عربستان سعودی در گفتگو با همکاران خود در یک نشست شورای امنیت ملی اعلام کرده بود باید تا حد ممکن به آنها (سعودی ها) سلاح بفروشیم.

یک مقام دیگر آمریکایی هم اعلام کرد: کوشنر و مقامات دفاعی و وزارت امور خارجه آمریکا با یکدیگر به بحث پرداختند که چگونه می توانند سطح فروش سلاح خود به عربستان را افزایش دهند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد مقامات کاخ سفید، وزارت دفاع و وزارت امور خارجه آمریکا با همتایان خود در عربستان سعودی مذاکره کردند و قرار است توافقی را با یکدیگر امضا کنند. در نتیجه، این مذاکرات منجر به دستیابی به توافقی به ارزش 110 میلیارد دلار شد که بر اساس آن آمریکا تا 10 سال آینده به عربستان سعودی سلاح بفروشد.

ترامپ در ماه مه سال گذشته میلادی در قالب نخستین سفر خارجی خود به عربستان سعودی سفر کرد. عربستان سعودی که در چند ماه اخیر به دلیل قتل «جمال خاشقجی»، خبرنگار منتقد سعودی از سوی دیگر کشورها مورد انتقاد قرار گرفت، از مارس 2015 بدون مجوز سازمان ملل یمن را هدف حملات مرگبار هوایی خود قرار داده است. پیش از این دولت آلمان اعلام کرده بود که صادرات سلاح به کشورهای درگیر در جنگ یمن بخصوص عربستان سعودی را متوقف خواهد کرد.