به گزارش پارس نیوز، 

دولت هندوستان روز چهارشنبه مجلس قانونگذاری در ایالت جامو و کشمیر را منحل کرد؛ اقدامی که به احتمال زیاد به برگزاری دور جدیدی از انتخابات در این ایالت پرتنش- که ظرف چندماه گذشته شاهد تشدید خشونتها بوده است- خواهد انجامید.

«ساتیا پال مالیک» فرماندار ایالت جامو و کشمیر اواخر روز چهارشنبه در یک اطلاعیه رسمی، انحلال مجلس قانونگذاری این ایالت را اعلام کرد.

«نارندرا مودی» نخست وزیر هندوستان نیز با استناد به وخامت اوضاع امنیتی که باعث کنترل مستقیم دولت فدرال بر این ایالت شد، در ماه ژوئن از دولت ائتلافی در این ایالت خارج شد.

احزاب سیاسی مخالف «حزب مردم هندوستان» (بهاراتیا جاناتا)- حزب هندو ملی گرا به ریاست نارندرا مودی- می گویند که تصمیم به انحلال این مجلس با هدف ممانعت از پیوستن مخالفان به یکدیگر و به چالش کشیدن ارکان قدرت در این ایالت گرفته شده است.

گفتنی است که منطقه جامو و کشمیر هندوستان تنها ایالت این کشور با جمعیت اکثریت مسلمان است که ظرف ۲۹ سال گذشته شاهد شورشهای مرگبار بوده است.

مقامات دهلی نو پاکستان را به حمایت از شبه نظامیان مخالف دولت هند متهم می کنند؛ اتهامی که اسلام آباد قویاً آن را رد می کند. در مقابل، پاکستان نیز مانند همسایه شرقی خود بر سرتاسر منطقه کشمیر ادعای ارضی دارد.