به گزارش پارس نیوز، 

روز گذشته کاخ‌سفید مجموعه‌ای از قوانین را برای جلسات خبری خود اعلام کرد که براساس آن خبرنگاران تنها مجاز به طرح یک پرسش خواهند بود.

سارا سندرز، سخنگوی مطبوعاتی کاخ‌سفید در حالی قوانین جدید کنفرانس‌های خبری را اعلام کرد که به تازگی کاخ سفید درگیر ماجرای حقوقی با جیم آکوستا، خبرنگار سی ان ان در جریان یک نشست خبری در هفتم نوامبر شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه اعلام کرد به زودی مجموعه‌ای از قوانین و مقررات در این رابطه (نشست‌های خبری کاخ‌سفید) نهایی خواهد شد. به دنبال اعطای مجدد مجوز به جیم آکوستا برای حضور در کنفرانس‌های خبری کاخ سفید، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید چند مورد را به عنوان قوانین کنفرانس‌های خبری آینده اعلام کرد.

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد قانون اول این است که هر خبرنگار تنها یک سوال می‌تواند بپرسد و باید میکروفن را تحویل نفر بعدی بدهد. طرح سوال یا سوالات بعدی تنها در صورت اجازه رئیس جمهور ممکن است. سندرز یادآور شد در صورتیکه هر کدام از این قوانین از سوی خبرنگاران نقض شود، مجوز ورود خبرنگار مذکور به کاخ سفید به حالت تعلیق درآمده یا لغو خواهد شد. هنوز مشخص نیست این قوانین جدید از چه زمانی اجرایی خواهند شد.

جیم آکوستا، خبرنگار سی‌ان‌ان هفته گذشته در جریان کنفرانس خبری در کاخ سفید با  رئیس جمهور آمریکا وارد بحث جدی شد و به دنبال آن این خبرنگار از حضور در جلسات خبری کاخ سفید منع شد. با این حال شبکه خبری سی‌ان‌ان در این خصوص شکایتی را مطرح کرد. بنا به گفته یک منبع کاخ سفید آکوستا سوال نمی‌پرسید بلکه قصد به چالش کشیدن رئیس جمهور را درباره کاروان مهاجران داشت. 

یک قاضی منطقه‌ای روز جمعه دستور اعطای مجدد مجوز به خبرنگار سی‌ان‌ان برای ورود به کاخ سفید را صادر کرد. با این حال ترامپ در مصاحبه‌ای با برنامه فاکس نیوز ساندی گفت: اگر آکوستا در نشست‌های خبری بعدی کاخ سفید بدرفتاری کند او را از جلسه بیرون خواهم کرد یا نشست خبری را تعطیل می‌کنم. 

جیم آکوستا، ترامپ را بخاطر استفاده از واژه «تهاجم» برای اشاره به سفر کاروان مهاجران از آمریکایی مرکزی مورد چالش قرار داد. زمانی که خبرنگار سی‌ان‌ان قصد داشت درباره تحقیقات مربوط به مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا سوال بپرسد ترامپ به او گفته بود میکروفن را به نفر بعدی بدهد. با این حال آکوستا از این کار امتناع کرد و درگیری لفظی میان دو طرف آغاز شد.

به دنبال این ماجرا کاخ سفید تلاش کرد قوانینی را برای محدود کردن خبرنگاران تدوین کند.