به گزارش پارس نیوز، 

شانزده نماینده دموکرات روز گذشته (دوشنبه) نامه ای را در اعتراض به انتخاب «نانسی پلوسی»، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا به عنوان رئیس این مجلس امضا کردند. فقط نام 2 زن در میان این 16 نماینده دموکرات دیده می شد. 

این نمایندگان دموکرات با رهبری «کاتلین رایس»، نماینده دموکرات کالیفرنیا در این نامه نوشته بودند: «دموکراتها با پیام تغییر پیروز انتخابات شدند. ما متعهد شدیم که وضع موجود را تغییر دهیم و قصد داریم به تعهدمان عمل کنیم.»

از میان دموکرات‌هایی که این نامه را امضا کرده بودند 11 نفر آنها از قانونگذاران کنونی بودند و بقیه آنها هم از جمله افرادی هستند که در انتخابات پارلمانی پیروز شده اند و قرار است به زودی به عضویت مجلس درآیند.

هدف از انتشار این نامه تاکیدی بر این امر این بوده است که نانسی پلوسی نمی تواند تعداد 218 رأیی که برای انتصاب او به عنوان رئیس مجلس نمایندگان نیاز است را از آن خود کند.

این در حالی است که به دنبال انتشار این نامه، حامیان نانسی پلوسی خیلی سریع به آن واکنش نشان دادند و اعلام کردند که اگر دموکرات‌ها فکر می کنند پلوسی از رقابت بر سر ریاست مجلس نمایندگان آمریکا عقب نشینی می کند، سخت در اشتباه هستند.

در واقع اعتراض به انتخاب نانسی پلوسی به عنوان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از آن شدت یافت که در یک هفته اخیر شایعات درباره احتمال انتخاب وی برای این سمت گسترش یافته است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم چند روز پیش ضمن اعلام حمایت از ریاست نانسی پلوسی گفت: اگر دموکراتها حاضر به حمایت از او نشوند، آرای لازم را از میان جمهوری خواهان برای او جمع خواهد کرد.

نانسی پلوسی از سال 2007 تا 2010 رئیس مجلس نمایندگان بود و با پیروزی دموکراتها در انتخابات اخیر کنگره او یکبار دیگر قصد دارد نامزد ریاست این مجلس شود. با وجود اینکه وی از جمله مخالفان سرسخت دونالد ترامپ و سیاست های او محسوب می شود؛ مشخص نیست رئیس جمهور آمریکا به چه دلیل به حمایت از او پرداخته است!