به گزارش پارس نیوز، 

گروه طالبان با انتشار بیانیه ای، دور جدید مذاکرات صلح بین نمایندگان این گروه و «زلمای خلیل زاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان را تایید کرد و اعلام کرد که تاکنون در مورد هیچ مسئله ای توافق صورت نگرفته است.

در این بیانیه به نقل از «ذبیح‌الله مجاهد»  سخنگوی این گروه آمده است که در تاریخ های (۱۴، ۱۵ و ۱۶) ماه نوامبر سال جاری میلادی یک هیئت عالی رتبه از نمایندگان طالبان با هیئتی از آمریکا در دوحه دیدار و در مورد مذاکرات صلح افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این بیانیه آمده است که صرفا مذاکرات اولیه بین طرفین صورت گرفته و هیچ گونه ای توافقی انجام نشده است.

گروه طالبان همچنین اخبار مربوط به تشکیل دولت موقت در افغانستان را تکذیب کرد و گفت که هرگز توافقی نخواهد کرد که خلاف اصول اسلامی، سیاست های امارت اسلامی و آرمان‌های شهدا و مجاهدین باشد.

این در حالی است که پیش تر برخی منابع اعلام کرده بودند که آزادی زندانیان طالبان، خروج نیروهای خارجی و حذف نام این گروه از لیست سیاه از خواسته های اصلی این گروه است و آمریکا و طالبان،  در مورد بخشی از این خواسته ها توافق کرده اند و رایزنی ها بین طرفین در زمینه خروج نیروهای خارجی، تعلیق انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و تشکیل دولت موقت جریان دارد.