به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، منابع خبری رژیم اسرائیل گفتند: پلیس اسرائیل خود را برای ارائه توصیه به دادستانی کل در خصوص پرونده تحقیق درباره فساد علیه نتانیاهو موسوم به پرونده 4000 آماده می‌کند.

شبکه دهم تلویزیون رژیم اسرائیل درگزارش خود اعلام کرد: تحقیقات از ساره نتانیاهو به اتهام دست داشتن در خصوص پرونده 4000 در ماه آینده انجام خواهد شد.

به نوشته این شبکه، پرونده 4000 سومین پرونده ای است که پلیس در آن توصیه خواهد کرد که نتانیاهو به اتهام فساد محاکمه شود. پلیس پیش از این در دو پرونده موسوم به 1000 و 2000 به دادستانی توصیه کرد که نتانیاهو را تفهیم اتهام کند.

نتانیاهو درباره تحقیقات در پرونده 4000 گفته بود که یقین دارم این پرونده بدون ارایه کیفرخواست علیه من بسته خواهد شد.

پرونده 4000 مربوط به تلاش نتانیاهو برای پوشش تبلیغاتی مثبت خود در سایت خبری "والا" در مقابل ارایه تسهیلات دولتی به مالک این سایت است که شاوول ایلوویچ است. ایلوویچ رئیس شرکت مخابرات بیزک است. او با گرفتن این تسهیلات صدها میلیون دلار بدست آورده است. این پرونده مربوط به زمانی است که نتانیاهو وزارت ارتباطات را تا سال 2017 در کنار پست نخست‌وزیری در دست داشت.

تحقیقات پلیس دستکم درخصوص چهار پرونده علیه نتانیاهو همچنان ادامه دارد و پلیس در فوریه گذشته توصیه کرد که نتانیاهو در خصوص دو پرونده تفهیم اتهام شود.