به گزارش پارس نیوز، 

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت که واشنگتن شامگاه جمعه، به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل برای مجبور کردن رژیم صهیونیستی به بازگرداندن بلندی‌های جولان اشغالی به سوریه، رأی منفی خواهد داد.

هیلی با بیان اینکه ایالات متحده پیشتر در زمان‌های مطرح شدن این قطعنامه در مجمع عمومی، به آن رأی ممتنع داده بود، توضیح داد: «در هر حال، به دلیل ماهیت ضد اسرائیلی این قطعنامه، وضعیت نظامی مرز جولان سوری و رو به وخامت گذاشتن بحران انسانی در این کشور، آمریکا امسال به این قطعنامه رأی منفی می‌دهد».

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» وی با بیان اینکه دولت جدید آمریکا تصمیم گرفته دیگر هرگز به چنین قطعنامه‌های ضد اسرائیلی رأی ممتنع ندهد، افزود: «این قطعنامه آشکارا علیه اسرائیل جانب‌دارانه است. به‌علاوه، جنایاتی که رژیم سوریه انجام می‌دهد، اثبات ناتوانی آنها برای اداره این منطقه است».

نماینده آمریکا در سازمان ملل برای منحرف کردن اذهان از اشغالگری چند ده ساله رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان، اتهامات را متوجه ایران کرده و مدعی شد: «نفوذ مخرب ایران داخل سوریه، تهدید بزرگی برای امنیت بین‌الملل است. داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه باقی هستند. این قطعنامه اما کار خاصی برای نزدیک کردن طرف‌های درگیر به توافق صلح انجام نمی‌دهد».

«قطعنامه جولان» یکی از 9 قطعنامه‌ای است که کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه بررسی می‌کند و به رأی خواهد گذاشت. هشت قطعنامه دیگر نیز حامی فلسطین و با هدف محکوم کردن برخورد صهیونیست‌ها با فلسطینیان است.

رژیم صهیونیستی بخشی از بلندی‌های جولان را در زمان جنگ شش روزه (1967) از سوریه اشغال کرده و تا کنون تحت سلطه خود نگاه داشته است. تل‌آویو طی دو سال اخیر بارها از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا خواسته تا حکومت این رژیم بر جولان اشغالی را به رسمیت بشناسد.