به گزارش پارس نیوز، 

عبدالعظیم محمد، رئیس دفتر شبکه تلویزیونی الجزیره در استانبول درباره موضع ترکیه در برابر اعلام نتیجه تحقیقات دادستانی سعودی در مورد قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی گفت: یک مقام مطلع ترکیه‌ای در مصاحبه با الجزیره درباره سخنان دادستانی سعودی تاکید کرد این افراد در حالی از عربستان وارد استانبول شدند که فرمان قتل خاشقجی را همراه داشتند. به گفته او نوار‌های صوتی با صراحت گویای این است که خاشقجی، خفه شده است و اطلاعات کیفری نزد ترکیه این را ثابت می‌کند. او این سوال را مطرح کرد که اگر گروه سعودی برای راضی کردن خاشقجی به بازگشت به عربستان آمده بود، چرا اره و ابزار لازم برای قتل را به همراه خود داشت؟

این گزارش همچنین در ادامه با بیان این که خاشقجی در مدت چند دقیقه بدون طرح هیچ سوالی از او به قتل رسید و تکه تکه شد این سوال را مطرح کرد که اگر این تیم برای مذاکره با خاشقجی آمده بودند، چرا یک فرد شبیه او را همراه داشتند تا لباس‌های خاشقجی را بپوشد و از کنسولگری خارج شود تا اینطور جلوه دهند که او کنسولگری را ترک کرده است. اگر ترکیه این نوار‌های صوتی را در اختیار نداشت، سعودی‌ها به قتل خاشقجی اعتراف نمی‌کردند. این مقام امنیتی ترکیه‌ای تاکید کرد، این کشور اطلاعات کاملی درباره جزئیات قتل خاشقجی در اختیار دارد.

خبرنگار الجزیره همچنین در پایان افزود مقامات ترکیه توپ را در زمین عربستان انداخته بودند و در این مدت منتظر پاسخ سعودی‌ها بودند. می‌توان گفت امروز سعودی‌ها چهارمین روایت خود را از ماجرای قتل خاشقجی اعلام کردند. سخنان دادستانی سعودی نشان می‌دهد عربستان قصد ندارد با ترکیه درباره تحقیقات قتل خاشقجی همکاری کند. همه سخنان دادستانی سعودی براساس اطلاعاتی بود که ترکیه منتشر کرد و هیچ اطلاعات اضافی در آن وجود نداشت.