به گزارش پارس نیوز، 

یک منبع ترکیه‌ای در گفت‌وگو با الجزیره اظهار داشت ما خواهان نام و شماره تلفن شهروند ترکیه‌ای هستیم که با تیم سعودی(عامل قتل خاشقجی) همکاری کرده است.

از سوی دیگر وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی نیم ساعت پیش از کنفرانس مطبوعاتی دادستانی سعودی درباره قتل خاشقجی با وی(وزیر خارجه ترکیه) تماس گرفته است.

مولود چاووش اوغلو تصریح کرد تمام آنچه را که لازم است برای روشن شدن ابهامات موضوع قتل خاشقجی با تمام جزئیاتش انجام خواهیم داد.

این در حالی است که شبکه الجزیره به نقل از یک کارشناس اعلام کرد دادستانی سعودی تلاش کرد احمد عسیری و سعود القحطانی(از افراد بسیار نزدیک به محمد بن سلمان ولیعهد سعودی) را از دست داشتن در جنایت قتل خاشقجی تبرئه کند.

الجزیره همچنین اعلام کرد حکومت سعودی در حالی بار دیگر روایت تحویل جسد خاشقجی به یک تبعه ترک و همکار کنسولگری را مطرح کرده که قبلا همین دادستان سعودی چنین روایتی را تکذیب کرده بود.

خاطر نشان می‌شود دادستان کل سعودی اعتراف کرده است که خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی پس از کشته شدن در کنسولگری این رژیم در استانبول مثله شد.

بر اساس نتایج تحقیقاتی که حکومت سعودی انجام داده، پنج متهم، خاشقجی را کشته و جسدش را مثله کرده‌اند،‌نکته قابل توجه این است که این تحقیقات از سوی طرفی انجام شده که مقاماتش در صدور فرمان قتل و انجام این جنایت مشارکت داشته‌اند و به همین سبب این تحقیقات نمی‌تواند شفاف و بی‌طرفانه و عادلانه باشد.

 سخنگوی دادستانی سعودی امروز نتایج تحقیقات خود درباره کشته شدن جمال خاشقجی را اعلام کرد و گفت تیم سعودی که به استانبول اعزام شد، برای متقاعد کردن خاشقجی به منظور بازگشت به عربستان تلاش می‌کرد، اما فرمانده این تیم دستور قتل خاشقجی را صادر کرد و جسدش مثله مثله و تحویل یک شهروند ترکیه‌ای که با تیم همکاری می‌کرد، شد.

این سخنگو در کنفرانس مطبوعاتی خاطر نشان کرد دادستانی سعودی به 11 فرد از بازداشت شدگان در عربستان در ارتباط با این پرونده اتهاماتی را وارد کرد و خواستار اعدام پنج نفر از آنها شده است.