به گزارش پارس نیوز، 

این روزنامه انگلیسی در گزارشی درباره گروهک تروریستی منافقین نوشت که اعضای این گروهک پیش از انقلاب اسلامی برای وقوع انقلاب در ایران تلاش می‌کردند اما بعد برای صدام می‌جنگیدند.

آمریکا و انگلیس هم زمانی آن‌ها را محکوم می‌کردند، اما در شرایط کنونی، این گروه، گزینه مناسبی برای سیاست‌های افراط‌گرایانه دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید است.

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا از جمله افرادی هستند که با استفاده از این گروهک سیاست‌های ترامپ را پیش می‌برند.

دولت ترامپ، منافقین را به عنوان ابزاری ارزشمند برای بحرانی‌کردن شرایط میان سعودی‌ها و ایران می‌داند. ترامپ از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرد.

این موضوع به گروهک منافقین هم ربط دارد آن‌ها پس از اینکه از ایران رفتند مورد حمایت صدام قرار گرفتند و به دنبال سقوط دولت او هم گفتند که از خیرین پول گرفته‌اند و همواره حمایت مالی از سعودی‌ها را رد کرده‌اند، اما موضع‌گیری ترکی الفیصل رئیس سرویس اطلاعات پیشین عربستان حکایت از موضوع دیگری دارد.

وی وقتی سال ۲۰۱۶ در نشست منافقین شرکت کرد به سرنگونی حکومت ایران اشاره کرد. یرواند آبراهامیان یک استاد دانشگاه شهری نیویورک معتقد است: «قطعا منابع مالی این گروهک را سعودی‌ها تهیه می‌کنند و هیچ کسی نمی‌تواند تا این حد آن‌ها را مورد حمایت مالی قرار دهد.»

این روزنامه انگلیسی نوشت که کارشناسان بر این باروند که این گروهک از حمایت لازم برای سرنگونی حکومت ایران برخوردار نیست و حتی بولتون و پمپئو هم با چنین چیزی موافق هستند.

پاول پیلار که به مدت ۲۸ سال برای سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) کار کرده است می‌گوید که این افراد باهوش هستند که بدانند این گروه دموکراتیک نیست و در هر صورت هیچ جایگاهی در ایران ندارد. البته ترامپ و اطرافیان ضد ایرانی او نگران این نیستند که به سرعت حکومتی را جایگزین حکومت کنونی کنند و هر کاری انجام می‌دهند تا نظم سیاسی را به هم بزنند و در این صورت ترامپ بتواند از آنچه رخ داده بدون توجه به آنچه بعدا خواهد بود، به عنوان دستاورد یاد کند.