به گزارش پارس نیوز، 

حساب کاربری وزارت دفاع قطر در توئیتر اعلام کرد : این رزمایش با عنوان ' حماسه هوایی 2' و با مشارکت بمب افکن های راهبردی بی – 1 آمریکا برگزار شد.

این گزارش می افزاید : برگزاری رزمایش مذکور منعکس کننده سطح و میزان همکاریهای نظامی و امنیتی و در چارچوب قراردادهای نظامی قطر و کشورهای مشارکت کننده بود.

وزارت دفاع قطر با بیان اینکه در تمرین امروز، نیروی هوایی این کشور توان خود در قبال تهدیدهای هوایی در دو زمینه تاکتیکی و اجرایی را مرور کرد ، افزود : این رزمایش به توانایی و آمادگی نیروی هوایی قطر در عملیات بعدی تامین امنیت منطقه و مقابله با تروریسم هم کمک خواهد کرد. 

این رزمایش 17 ماه بعد از آن برگزار می شود که عربستان ، امارات ، بحرین و مصر با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم کلیه روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی ، دریایی و هوایی با قطر را هم بستند.

قطر با انگلیس و آمریکا قراردادهای نظامی بزرگی امضا کرده است .

قطر و انگلیس 10 دسامبر 2017 توافق نامه خرید 24 فرونده جنگنده تایون و 9 فروند هواپیمای هوک را به ارزش بیش از 6 میلیارد دلار امضا کردند.

قطر 15 ژوئن 2017 میلادی هم قرارداد 12 میلیارد دلاری خرید 36 فروند جنگنده اف – 15 با آمریکا امضا کرد. این قرارداد شامل فروش موشک های هدایت پذیر 'جافلین' به ارزش 20 میلیون دلار ، تجهیزات حمل و نقل و پشتیبانی به ارزش 700 میلیون دلار و 200 میلیون دلار سیستم های جنگی می شود.

منابع آمریکایی می گویند: این قرارداد نظامی از 50 هزار فرصت شغلی و 550 تولید کننده در 42 ایالت آمریکا حمایت می کند .

ایالات متحده فرماندهی مرکزی خود را در سال 2003 میلادی از عربستان سعودی به پایگاه هوایی العدید در قطر انتقال داد و از آن پس، این پایگاه به تدریج، وسعت پیدا کرده است.

حدود 10 هزار نظامی و دستکم یکصد هواپیمای نظامی آمریکایی در پایگاه هوایی نظامی العدید در 30 کیلومتری جنوب غربی شهر دوحه پایتخت قطر مستقر هستند.

وزیر دفاع قطر چهارم مرداد گذشته اعلام کرد : طی پنج سال آینده دو پایگاه دریایی بزرگ با تمام تجهیزات برای میزبانی از نیروی دریایی آمریکا ساخته می شود.

او پیشتر هم اعلام کرد که دوحه با اختصاص 1.8 میلیارد دلار عملیات توسعه پایگاه هوایی 'العدید ' آمریکا را آغاز کرده است.