به گزارش پارس نیوز، 

محمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره معافیت 8 کشور از تحریم های نفتی ایران اظهار کرد: معافیت 8 کشور از تحریم های نفتی نشان دهنده این است که آمریکا نتوانسته علیه ایران اقدامی کند.

وی ادامه داد: کشور هایی نظیر هند، چین، کره جنوبی و ترکیه چندین بار به امکان حذف نشدن  نفت ایران از بازارهای جهانی اذعان کرده اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به بُعد دیگر این معافیت اشاره کرد و گفت: در صورت وجود تحریم ها شاهد افزایش قیمت نفت خواهیم بود و این امر قیمت بنزین را نیز تحت تاثیر قرار داده و در نتیجه اجماع جهانی علیه ترامپ را به دنبال خواهد داشت.

حسن نژاد با اشاره به میزان صادرات نفت به کشور های متعدد تشریح کرد: 50 درصد از نفت ایران که حدودا شامل 2 میلیون بشکه است به هند و چین فروخته می شود همچنین 30 درصد صادرات نفت ایران  به ترکیه، کره جنوبی و ژاپن است و تنها 20 درصد از صادرات به اتحادیه اروپاست بنابر این 80 درصد از مشتریان نفت ایران ثابت مانده اند و اتفاق نگران کننده ای در راه نیست، مردم نگران نباشند.

وی در پایان تصریح کرد:با تاکید  ترامپ به عملیاتی کردن تحریم ها ، اتحادیه اروپا هم به پایبندی برجام اصرار ورزید بنابراین ایستادگی اروپا در برابر آمریکا موجب  دست به عصا حرکت کردن دولت آمریکا خواهد شد.