به گزارش پارس نیوز، 

در گزارش نیویورک تایمز آمده است: گرچه هنوز ابهاماتی در پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی باقی مانده است اما مساله بسیار روشن‌تر این است که حاکمان عربستان سعودی بی‌رحم هستند و اعتمادی به آنها نیست و مورد پذیرش نیستند. اکنون زمان آن است که این واقعیت‌ها را در جنگ غیرقابل دفاع این پادشاهی در یمن به رسمیت بشناسیم. دولت ترامپ درخواست اعلام آتش‌بس داده است اما به نظر می‌رسد که این تنها موجب ایجاد درگیری جدیدی شده است. ایالات متحده، انگلیس و دیگر فعالان می‌توانند و باید تقاضای توقف فوری این قتل‌عام را بکنند.

این نشریه همچنین نوشت که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و حاکم دوفاکتوی سعودی، چهره‌ واقعی خویش را با دروغ‌هایی که درباره مرگ خاشقجی گفته، فاش کرده است. این جنگی است که محمد بن سلمان با حملات هوایی و بمباران مرگبار با استفاده از سلاح‌های عمدتا تامین شده توسط ایالات متحده انجام داده است. چشمان از حدقه درآمده دخترکی گرسنه به بخشی از چهره این مبارزه قبیله‌ای و فرقه‌ای تبدیل شده که فقیرترین کشور در شبه جزیره عربستان را دچار کابوسی بشری کرده است. مدت کوتاهی پس از عکسبرداری از او، امل حسین 7 ساله مرد، همانطور که شمار زیادی از دیگر کودکان یمنی مرده‌اند و همچنان می‌میرند.

به نوشته تایمز، با این حال کمپین بمباران‌ها به جنگی بی‌رحمانه تبدیل شده است. تحت رهبری شاهزاده محمد، عربستان سعودی تلاش کرده است تا حوثی‌ها را با تحمیل بمباران‌ها، محاصره، قطع حقوق و سایر اقدامات تنبیهی، خفه کند و یمن را به سوی فروپاشی و قحطی فاجعه‌بار هدایت کند. حداقل 10 هزار یمنی کشته شده‌اند و تقریبا نیمی از جمعیت 28 میلیون نفری گرسنگی را تجربه می‌کنند.

براساس این گزارش، با افزایش تلفات غیرنظامیان، عربستان سعودی منکر مسؤولیتش در قبال آن شده است یا در بعضی موارد نادر گفته است که درباره آنها تحقیق می‌کند. در یکی از بدترین حملات، نیروهای تحت رهبری سعودی یک بمب ساخت آمریکا را به یک اتوبوس مدرسه شلیک کردند و حداقل 51 تن را کشتند که 40 تن از آنان کودک بودند. ترامپ در مصاحبه‌ای با پایگاه آکسیوس که یکشنبه منتشر شد، این حمله را یک "نمایش وحشتناک" نامید که او خطاب به نیروهای ائتلاف سعودی گفت که آنها نمی‌دانند چگونه به درستی از سلاح استفاده کنند.

در سرمقاله نیویورک تایمز آمده است، با این حال به نظر می‌رسد که ترامپ بیشتر نگران حفاظت از معاملات پرسود اسلحه و حفظ رابطه دوستانه خود با شاهزاده محمد بن سلمان باشد تا محدود کردن این شاهزاده و دروغ‌ها او اما همانطور که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا اذعان کرده‌اند، حمام خونی که در یمن به راه افتاده است، نه به نفع آمریکاست و نه عربستان. برعکس، ایالات متحده، با توجه به گزارش عفو بین‌الملل، "در معرض خطر افزودن خود به عنوان شریک در جنایات جنگی است".

در همین حال خیریه "شورای پناهندگان نروژی" در گزارشی اعلام کرد، میلیون‌ها یمنی هر روز به قحطی و بیماری‌های کشنده نزدیک می‌شوند که حاصل محاصره دریایی، زمینی و هوایی فقیرترین کشور جهان عرب به دست ائتلاف تحت امر عربستان است.