به گزارش پارس نیوز، 

 این منبع در گفت‌وگو با فرات نیوز اظهار داشت: داعش چندین حمله را علیه پایگاه‌های نیروهای قسد در حومه دیر الزور سوریه آغاز کرد، در واقع این تروریست‌ها از وضعیت جوی و گرد و غباری که منطقه را در بر گرفته سوء استفاده کردند، علاوه بر این نیروهای قسد به علت حملات ارتش ترکیه به حومه کوبانی (عین العرب) و تل‌ابیض عملیات نظامی خود علیه داعش را متوقف کردند.

منبع یاد شده گفت، داعشی‌ها حملات خود را با خودروهای بمب‌گذاری شده و نیز خودروهای حامل مسلسل‌های سنگین دوشکا و عوامل "انغماسی" آغاز کردند اما نیروهای قسد طی درگیری‌هایی که تا عصر ادامه داشتند، این حملات را دفع کردند.

علاوه بر این نیروهای قسد یک دستگاه خودروی بمب‌گذاری‌شده تروریست‌ها را نیز پیش از رسیدن به هدفش متوقف کردند و مابقی داعشی‌ها مجبور به فرار شدند.

این در حالی است که دیده‌بان حقوق بشر سوریه نهاد مستقر در لندن نیز گزارش داد، در حمله شدید و غافلگیرانه داعش علیه پایگاه‌هایی در منطقه البحره در نزدیکی شهر هجین در استان دیر الزور، دستکم 12 تن از نیروهای قسد کشته شده و بیش از 20 تن دیگر زخمی شدند.

فرماندهی نیروهای سوریه دموکراتیک که یگان‌هایی غالبا کرد بوده و از حمایت ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا برخوردار هستند، اعلام کرد، آزادسازی شهر هجین هدف شماره یک عملیات نیروهای قسد علیه پایگاه‌های اخیر داعش در اطراف رودخانه فرات است که از 11 سپتامبر گذشته آغاز شد.

طبق گزارش رسانه‌های عربی، در این عملیات حدود 500 داعشی و 270 تن از نیروهای قسد کشته شده‌اند.

کارشناسان نظامی اعلام کردند حدود 4000 داعشی از هجین و اطراف آن دفاع می‌کنند.

فرماندهی قسد در 31 اکتبر حمله خود به پایگاه‌های داعش در اطراف رودخانه فرات را به دلیل حملات ارتش ترکیه به کوبانی در شمال حلب متوقف کرد.

آمریکا که حامی نیروهای قسد در مبارزه با داعش است، طی چند روز گذشته گشت‌زنی‌های امنیتی را در مرزهای سوریه-ترکیه با هدف کاهش تنش میان آنکارا و شبه‌نظامیان کرد سوریه آغاز کرد.