به گزارش پارس نیوز، 

دفتر دادستانی مرکزی رژیم صهیونیستی اعلام جرمی را علیه الازار لانیو، به اتهام تهدید به ترور نخست وزیر این رژیم مطرح کرد.

بنا به اعلام جرم صورت گرفته از سوی دادستانی رژیم صهیونیستی مردی 28 ساله با پلیس تماس گرفته و برنامه خود برای قتل بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به آنها اعلام کرده است. این فرد در بازجویی‌های صورت گرفته انگیزه خود را برای اینکار تنفر از نتانیاهو عنوان کرد.

بنا به گزارش روزنامه صهیونیستی آروتز شوا این مرد 28 ساله به پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرده است: من مدت زیادی است برای این کار برنامه‌ریزی کرده‌ام. اگر نخست وزیر بمیرد من او را کشته‌ام بنابراین نباید در این باره شک و تردیدی وجود داشته باشد.  این فرد سپس توسط پلیس رژیم صهیونیستی دستگیر و برای انجام معاینات روانپزشکی فرستاده شد.

بنا به گزارش‌ها نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اوایل ماه سپتامبر نیز از سوی یک فعال زندانی از حزب راستگرای  اسرائیل به مرگ تهدید شد. او تهدید کرده بود پایانی همانند اسحاق رابین، پنجمین نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در انتظار نتانیاهو است. اسحاق رابین در 4 نوامبر سال 1995 به دست جوانی 25 ساله به نام ایگال عمیر در شهر تل‌آویو ترور شد. او تنها نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که به قتل رسیده است.

همچنین سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، شاباک، در ماه ژوئن سال میلادی جاری اعلام کرد یک حلقه تروریستی را که بنا داشت نخست‌وزیر اسرائیل را ترور کند، خنثی کرده است. شاباک بعدها در اطلاعیه‌ای ادعا کرد گروهی از افرادی که قصد ترور بنیامین نتانیاهو را داشتند، دستگیر کرده است.