به گزارش پارس نیوز، 

نهادهای اطلاعاتی آمریکا و پنتاگون به صورت بی‌سروصدا بر سر طرح و قالب یک حمله سایبری علیه روسیه توافق کرده‌اند، حمله‌ای که قرار است در صورت دخالت روسیه در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در سال جاری، انجام شود. این مطلب را نشریه دیلی‌بیست به نقل از دو مقام مسئول آمریکایی منتشر کرده است.

این مقامات می‌گویند که در راستای آمادگی‌ها برای انجام این حمله سایبری، هکرهای ارتش آمریکا دستورات لازم را برای دسترسی‌یافتن به سیستم‌های سایبری روسیه که برای انجام این حمله ضروری هستند، دریافت کرده‌اند.

به نوشته دیلی‌بیست، این تلاش‌ها یکی از اولین طرح‌ها در زمینه نبردهای سایبری براساس سیاست جدید دولت آمریکا است که اجازه انجام عملیات تهاجمی احتمالی سریع را فراهم می‌کرده است.

در این گزارش آمده است، در شرایطی که مقامات امنیت ملی ایالات متحده تاکنون تنها برخی تلاش‌های متناوب روس‌ها برای نفوذ در سازمان‌ها و کارزارهای سیاسی را گزارش کرده‌اند، اما همچنان نگران هستند که مسکو ممکن است در ساعات پیش از رأی‌گیری و یا در هنگام شمارش آرا، تلاش‌ها و دخالت‌های خصمانه‌تری را به کار گیرند.

در این شرایط، طرح‌ریزی برای اقدامات تلافی‌جویانه ضد روسیه یکی از اولین تلاش‌های سازماندهی شده در دوران دونالد ترامپ است.