به گزارش پارس نیوز، 

«ترکی الفیصل» در مصاحبه ای با پایگاه خبری دیلی بیست گفت که مرکز علوم و امور بین الملل  بلفر دانشگاه هاروارد، پس از قتل خاشقجی، وی را از آن جا اخراج کرده اند.

ترکی الفیصل گفت: به من اطلاع داده شد و مودبانه به من گفتند که به خاطر مسئله خاشقجی، اکنون زمان مناسبی برای آمدن و سخنرانی شما نیست.

وی افزود: من نمی توانم درک کنم، که کسی مانند من که هیچ ارتباطی با آنچه که در پادشاهی اتفاق می افتد ندارد، با کنایه توسط موسسه ای مانند هاروارد، محدود شود. تعاملات علمی و تبادل دانش باید تشویق شود، نه اینکه متوقف شود.

 هاروارد ارتباط طولانی با خانواده سلطنتی عربستان داشته و ۲۰ میلیون دلار از شاهزاده ولید بن طلال در سال ۲۰۰۵ برای گسترش مطالعات اسلامی اش دریافت کرده است.

ترکی الفیصل میگوید که ملک سلمان از او خواسته بود که با خویشاوندان آمریکایی خاشقجی از جمله همسر سابق او و فرزندانش، صحبت کند؛ اما او از این کار صرف نظر کرده است.

رئیس سابق سرویس اطلاعاتی عربستان در ادامه ضمن محکوم کردن قتل خاشقجی اعلام کرد که خواستار یک گزارش واضح و شفاف درمورد این اتفاق است، تا موضوع بر همگان روشن شود.

الفیصل همچنین با یک اشاره غیر مستقیم به اقدامات آمریکا نیز واکنش نشان داد و گفت: کشور هایی که افراد بی گناه را شکنجه کرده و زندانی کرده اند و جنگی را آغاز کرده اند که هزاران نفر را بر اساس اطلاعات ساختگی به قتل رسانده اند باید نسبت به دیگران در موضوع خاشقجی، فروتن باشند.

وی در پایان گفت: راه رفتن رو به جلو، این است که در ارتباط با افرادی که با شما مخالف هستند ترس نداشته باشید. من امیدوارم که دولت کنونی نیز با عربستان سعودی برای غلبه بر این موضوع اقدام کند. ما در عربی یک ضرب المثل داریم که میگوید با یک دست نمیشود، کف زد.