به گزارش پارس نیوز، 

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، چند روز پس از قتل جمال خاشقجی، این روزنامه‌نگار سعودی و منتقد خود را یک «اسلام‌گرای خطرناک» توصیف کرد.

روزنامه واشنگتن پست روز پنج‌شنبه در گزارشی نوشت: محمد بن سلمان درست چند روز پس از قتل جمال خاشقجی در گفتگوی تلفنی با «جرد کوشنر» داماد ترامپ و «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی ترامپ، «خاشقجی» را «اسلام‌گرایی خطرناک» و یکی از اعضای گروه «اخوان المسلمین» توصیف کرد.

واشنگتن پست این خبر را به نقل از منابعی آگاه از محتوای این گفتگوی تلفنی منتشر کرده است. در این گفتگوی تلفنی، محمد بن سلمان همچنین خواستار حفظ اتحاد آمریکا و عربستان پس از قتل این روزنامه‌نگار سعودی شده است.

نویسنده واشنگتن پست با اشاره به اینکه این توصیف بن سلمان از خاشقجی پیش از اظهارات عمومی مقامات عربستان درباره نحوه قتل او بیان شده است، افزود: انتقاد از خاشقجی در اظهارات خصوصی در تضاد آشکار با بیاینه‌های عمومی حکومت عربستان قرار دارد که قتل این روزنامه‌نگار را «اشتباهی وحشتناک» و «تراژدی‌ای هولناک» اعلام کرد.

محمد بن سلمان هفته پیش و در جریان نشست «داووس صحرا» پس از هفته‌ها سکوت درباره قتل خاشقجی گفت: «این حادثه‌ای که رخ داده برای همه مردم عربستان بسیار دردناک است و توجیه‌پذیر نیست». «خالد بن سلمان»، سفیر عربستان در آمریکا، نیز ماه گذشته خاشقجی را «دوستی» خطاب کرد که «بخش زیادی از عمر خود را در راه کشورش هزینه کرده است».

در بیانیه خانواده خاشقجی که برای واشنگتن پست فرستاده شده آمده است: «جمال خاشقجی عضو اخوان المسلمین نبود. او بارها طی سالهای گذشته چنین اتهامی را رد کرد. جمال خاشقجی به هیچ طریقی فردی خطرناک نبود، طرح چنین ادعایی مضحک است».

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی منتقد محمد بن سلمان، سه‌شنبه 10 مهر پس از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد و برخی گزارش‌ها حاکی از پیدا شدن جسد مثله‌ شده وی در یکی از خیابان‌های استانبول است.

پس از انتشار اخبار ناپدیدشدن جمال خاشقجی و سپس خبر قتل او در کنسولگری عربستان، انگشت‌ اتهام‌ به سمت ولیعهد عربستان به عنوان متهم ردیف اول این ترور سازماندهی‌شده نشانه رفت. در پی فشارهای رسانه‌ای و بین‌المللی، عربستان سعودی سرانجام پس از 18 روز سکوت بامداد شنبه هفته گذشته به قتل خاشقجی در کنسولگری این کشور در استانبول اعتراف کرد اما مدعی شد وی بر اثر «مشاجره و درگیری» بین او و کسانی که برای ترغیبش به بازگشت به عربستان به ترکیه رفته بودند، به قتل رسیده است. به گفته دادستانی عربستان 18 تبعه سعودی در رابطه با این جنایت بازداشت شده‌اند که بیشتر آنها از مقامات ارشد اطلاعاتی و امنیتی این کشور هستند.

دادستان استانبول روز چهارشنبه ضمن اعلام اینکه قتل خاشقجی از پیش برنامه‌ریزی‌شده بود، خفه‌شدن این روزنامه‌نگار بلافاصله پس از ورود به کنسولگری عربستان و قطعه‌قطعه‌شدن جسدش را تأیید کرد. این نخستین بار است که یک مقام رسمی ترکیه قطعه قطعه شدن جسد این روزنامه‌نگار را اعلام می‌کند. این روایت پیشتر تنها از سوی رسانه‌های ترکیه مطرح شده بود.