به گزارش پارس نیوز، 

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد کلاه سفید‌ها با هدف صحنه سازی‌های جدید با تجهیزات ویدئویی وارد چند منطقه در استان حلب شده اند.

وی گفت: "ساکنان استان حلب دیروز (سه شنبه) گزارش کردند تروریست‌ها (برای اقدام تحریک آمیز جدید با مواد شیمیایی) آماده می‌شوند. کلاه سفید‌ها با تجهیزات ویدیویی پیشرفته به منظور انجام این کار وارد اعزاز، مارع و الراعی شدند. کیسول‌های مواد سمی که احتمالا گاز کلر است به این منطقه منتقل شده است."

او همچنین اعلام کرد اعضای گروه‌های تروریستی مستقر در منطقه کاهش تنش ادلب اقدامات خود را برای بی ثبات کردن اوضاع در این منطقه کنار نگذاشته اند. گروه‌های افراط گرا با کمک کلاه سفید‌ها که به صحنه سازی غیر واقعی معروف هستند تلاش می‌کنند اقدامات تحریک آمیزی را با مواد شیمیایی به منظور متهم شدن نیرو‌های دولتی سوریه به جنایات علیه غیرنظامیان انجام دهند.

به گفته این مقام روس، به مرکز روسیه برای ایجاد آشتی بین گروه‌های درگیر در سوریه ۲۷ اکتبر اطلاع داده شد "تروریست‌ها برای اقدامات تحریک آمیز ۲۰ کپسول ۱۰ لیتری گاز کلر را به مناطق کفر نبل و الهواش منتقل کرده اند."