به گزارش پارس نیوز، 

به عتبات عالیات، کشور‌های سلطه‌گر همیشه از وحدت بینشیعه و سنی، مسلمانان و انسان‌های آزاده جهان هراس داشتند. طرح ایجاد تفرقه بین مردم عراق و ایران پیش از مراسم اربعین در حادثه بصره با اقدام به پاک‌سازی کنسولگری ایران توسط مردم عراق با شکست مواجه شده است.

ایرانیان که در محبت به اهل بیت زبان زد خاص و عام هستند، تحت تاثیر جو سازی‌های دشمنان اسلام قرار نگرفته و با وجود شرایط سخت اقتصادی و مشکلاتی که در مرز برای خروج از کشور داشتند و دغدغه‌ای که برای دریافت دینار داشته بدون توجه به همه مصائب پیش رو پای در رکاب اربعین گذاشته و باردیگر بر تقویت وحدت مسلمانان و انسان‌های آزاده جهان تاکید کردند. در مسیر پیاده روی اربعین جلوه‌های خاصی از وحدت انسان‌های آزاده جهان چشم نوازی می‌کند.

کنار هم قرار گرفتن برادران و خواهران عراقی، عهد اخوت مسلمانان پاکستانی، بنگلادشی، هندی، کانادایی، برزیلی حضور و مشارکت مسلمانان کشور‌های اروپائی و اصرار بر تقویت وحدت اهل تسنن با مسلمانان شعیه و علاقمندی انسان‌های آزاده جهان به منش و رفتار امام حسین (ع) از جلوه‌های زیبایی مراسم اربعین است. تصویری از رهبر معظم انقلاب اسلامی و آیت‌الله سیستانی بر سردرب نمایشگاه جبهه مردمی عراق مورد توجه زائران امام حسین (ع) قرار گرفته است.

در کنار این نمایشگاه تصاویر شهدای عراق در مبارزه با جبهه کفر می‌درخشید و سرباز عراقی از اینکه مردم به صورت ویژه از عکس‌های کنار هم قاب گرفته شده رهبر انقلاب اسلامی و آیت‌الله سیستانی تصویر برداری می‌شود، بسیار خرسند بود. آنچه که بسیاری از رسانه‌های استکباری ترس از انتشار آن دارند، کنار هم قرار گرفتن تصاویر رهبر انقلاب اسلامی و آیت‌الله سیستانی است و اگر این عکس بر سردرب نمایشگاه جبهه مقاومت مردمی یک کشور قرار گیرد چندین برابر بر ترس و عصبانیت جبهه کفر افزوده می‌شود. مراسم اربعین امسال نشان داد که حلقه محاصره جبهه کفر در جهان روز به روز تنگ‌تر شده و جبهه مقاومت با اتکا به ایمان رهبر انقلاب اسلامی و آیت‌الله سیستانی و دل‌گرمی از اتحاد ایجاد شده در اربعین طرح پیاده روی از نجف تا قدس را در دستور کار خویش قرار دارد.