به گزارش پارس نیوز، 

عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی، در سخنانی در منامه در نشستی با عنوان «تغییرات خاورمیانه» که در چارچوب چهاردهمین کنفرانس «گفتگوی امنیت منطقه‌ای منامه» برگزار می‌شود، در اظهاراتی مضحک گفت: دیدگاه ما در منطقه روشنفکرانه و دیدگاه ایران مبتنی بر تاریکی است!

او در ادامه یاوه‌گویی‌های همیشگی خود مدعی شد: ایران، بزرگ‌ترین حامی تروریسم در منطقه است و باید دخالت‌های خود را در منطقه متوقف کند. 

وزیر خارجه سعودی همچنین ادعا کرد: ایران، تضعیف و محدود شده است و این کشور محدودتر خواهد شد.

جبیر در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: رابطه ما با آمریکا، محکم است. سیاست خارجی دولت ترامپ، عاقلانه و واقع‌گرایانه است و ما در خلیج (فارس) از این مسئله حمایت می‌کنیم.

او بدون اشاره به اقدامات مخرب رژیم سعودی در منطقه گفت: منازعات در منطقه خاورمیانه کار قدرت‌هایی است که می‌خواهند توازن قوا و ثبات را بر هم بزنند.

وزیر امور خارجه سعودی در ادامه اظهارات خود با تلاش برای تطهیر چهره ریاض در ماجرای جنایت علیه روزنامه‌نگار مخالف  عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول گفت: افرادی که در پرونده قتل خاشقجی دست داشتند در عربستان محاکمه خواهند شد.

جبیر در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: بحث‌ها و گفتگو‌های ائتلاف راهبردی خاورمیانه  ادامه دارد و برخی مسئولان قطری در این گفتگو‌ها شرکت کرده‌اند. از ائتلاف راهبردی خاورمیانه حمایت می‌کنیم و اخیرا با همه کشور‌های شورای همکاری خلیج (فارس) و مصر در عربستان، جلساتی برگزار کردیم.