به گزارش پارس نیوز، 

ولادیمیر پوتین امروز چهارشنبه گفت استقرار موشک‌های میان برد آمریکا در اروپا، روسیه را مجبور خواهد کرد کشورهای میزبان این موشک‌ها را هدف بگیرد.

وی افزود: روسیه سریعا و به طور موثر به خروج آمریکا از پیمان موشکی واکنش نشان خواهد داد.

سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه امروز چهارشنبه در نشست مشترک مقامات وزارت دفاع روسیه و بلاروس اعلام کرد که طرح‌های دولت لهستان برای استقرار دائمی نیروهای نظامی آمریکایی در خاک این کشور، نمی تواند به تقویت امنیت منطقه کمک کند و لازم است تا تدابیری برای پاسخ گویی به این مسئله اندیشیده شود.

"سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه در تفسیر تصمیم رئیس جمهوری آمریکا برای خارج شدن از پیمان مربوط به نابودی موشک‌های دارای برد کوتاه و متوسط چند روز قبل گفت که مسکو اقدام جدید ایالات متحده را که تلاش تازه‌ای برای تهدید و اعمال فشار بر روسیه با هدف امتیاز گرفتن از این کشور در عرصه ثبات راهبردی است به‌شدت محکوم می‌کند.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا پیش از این اعلام کرد که آمریکا از پیمان نابودی موشک‌های دارای برد کوتاه و متوسط با روسیه خارج خواهد شد. وی به‌طور غیرمستقیم مسکو را به نقض این توافقنامه دوجانبه متهم کرد. ترامپ تأکید کرده که واشنگتن باید تسلیحات موشکی خود را گسترش دهد.