به گزارش پارس نیوز، 

افزایش بی اعتمادی در دولت آمریکا و رشد تمرکز بر ثروت در این کشور تا حدی است که این دولتمرد 91 ساله آمریکایی را به نگارش خاطراتش به منظور هشدار در این مورد وا داشت.

وی با انتقاد از فروپاشی حکمرانی و سیاستگذاری در آمریکا گفت: ما در هر مسیر، در جهنم افتضاحی گرفتار شده ایم. 

وی در معرفی کتاب خاطراتش نوشت: تضاد بین احزاب سیاسی و حتی درون این احزاب توام با افزایش نفوذ ثروت به شدت متمرکز، عناصر اصلی سیاستگذاری را فلج کرده است. 

وی ضمن ابراز نگرانی در مورد رشد توانگر سالاری در آمریکا افزود: شمار زیادی افراد بسیار متمول داریم که خود را متقاعد کرده اند که به واسطه هوشمندی و سازنده بودن، ثروتمند هستند. این گروه، دولت را دوست ندارند و مایل به پرداخت مالیات نیستند. 

رئیس سابق فدرال رزرو در کتاب خود که قرار است به زودی منتشر شود، تاکید کرد که هیچ نیرویی روی زمین نمی تواند در طولانی مدت در برابر هزاران نفر و صدها میلیون دلار موجود در باتلاق واشنگتن به منظور تاثیر گذاری بر فرآیندهای قانونگذاری و انتخاباتی، مقاومت کند. 

ولکر یادآور شد که این وضعیت منجر به تضیعف حکومت شده و کاهش بودجه گذاری حساب شده را رقم زده است. وی همچنین به افزایش بی اعتمادی در دولت و اشتباهات سیاستگذاران همچون ناکامی در به رسمیت شناختن هزینه های بازار آزاد اشاره کرد.