به گزارش پارس نیوز، 

 «سماح حدید» مدیر بخش خاورمیانه عفو بین الملل گفت: یافته های تحقیقاتی مقام های سعودی در مورد مرگ خاشقچی در نتیجه درگیری داخل کنسولگری عربستان در استانبول، قابل اطمینان نیست و نشان دهنده کاهش شدید سابقه حقوق بشری عربستان است.
وی ضمن درخواست از مقام های عربستان برای تحویل دادن جسد خاشقچی به منظور انجام کالبدشکافی مستقل روی آن، یادآور شد که سازمان ملل باید در مورد قتل وی تحقیق کند.
حدید گفت: تحقیقات مستقل، تنها راه تضمین دهنده در برابر اقدام عربستان برای رفع و رجوع کردن قتل وی و تلاش دولت های دیگر برای پنهان کاری به منظور حفظ معاملات تسلیحاتی پرمنفعت و دیگر روابط تجاری با ریاض است.
ادعای عربستان مبنی بر جان باختن خاشقچی در جریان درگیری به جای قتل عمد وی، اولین اذعان ریاض به مرگ وی پس از دو هفته رد و انکار درباره دست داشتن در ماجرای ناپدید شدن این روزنامه نگار سعودی است.
خاشقچی روزنامه نگاری سعودی بود که 10 مهر ماه پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد.
مقام های ترکیه گفته اند که وی در داخل ساختمان به دستور مقام های سعودی به قتل رسیده و روزنامه واشنگتن پست نیز نوشته که تصاویر ویدئویی و صدای ضبط شده ای موجود است که اثبات می کند خاشقچی پس از شکنجه، کشته شده است.
خاشقچی ستون نویس روزنامه واشنگتن پست بود که مقاله هایی در نقد رژیم سعودی از جمله محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به رشته تحریر درآورده است.
خاشقچی که پس از انتصاب بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرد و به آمریکا رفت، در روزهای اخیر قصد ازدواج با یک زن تبعه ترکیه را داشت و برای طی کردن مراحل ثبت ازدواج خود مجبور به مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول شده بود.