به گزارش پارس نیوز، 

حیدر العبادی رئیس ائتلاف النصر در بیانیه‌ای اعلام کرد هرگز از سیاست صرف نظر از هر جایگاه اجرایی، کناره‌گیری نخواهد کرد.

العبادی بر پایبندی خود به آنچه طرح النصر(اشاره به نام ائتلاف  النصر) خواند و همچنین بازتشکیل ائتلاف النصر به عنوان یک طرح ملی به گفته خود تاکید کرد.

العبادی در بیانیه‌ خود با اشاره به تحولات جدید در عراق(مامور شدن عادل عبدالمهدی برای تصدی نخست‌وزیری پس از انتخاب رئیس پارلمان و رئیس جمهور عراق) آورده است مایلم بر اصولی که بر  اساس آن کار می‌کنم، تاکید کنم تا از هر تفسیری که مطابق دیدگاه و عزم ما نیست، خودداری شود، از زمان تشکیل ائتلاف النصر، اعلام کردم که النصر، یک طرح ملی یعنی به معنای شهروندی، دموکراسی، توسعه و تشکیل سالم دولت به گونه‌ای است که وحدت و حاکمیت آن تضمین شود، صرف نظر از پیروزی یا شکست ما در انتخابات و در هر موقعیتی که بودیم.

دیدگاه عضو جریان حکیم درباره عادل عبدالمهدی

حسن خلاطی عضو جریان حکمت به رهبری سید عمار حکیم گفت در آنچه از فشارهای سیاسی اعمال شده بر عادل عبدالمهدی نخست وزیر مکلف گفته می‌شود، مبالغه شده  است.

وی افزود عبدالمهدی می‌تواند کابینه خود را به صورت کامل معرفی کند.

بر  اساس گزارش السومریه، خلاطی گفت تمام گام‌ها در مقابل عبدالمهدی بای اینکه دولت خود را در زمان مشخص شده به صورت کامل و نه ناقص معرفی کند، فراهم است و آنچه از فشارهای سیاسی بر وی گفته می‌شود، مبالغه‌آمیز  است.

برهم صالح رئیس جمهوری عراق روز سه‌شنبه دوم اکتبر (10 مهر) پس از انتخاب خود در همان روز در نشست پارلمان عراق، عادل عبدالمهدی را مأمور تشکیل دولت جدید کرد.