به گزارش پارس نیوز، 

بنسودا در بیانیه ای که در تارنمای دیوان لاهه در هلند منتشر شد، اعلام کرد:بانگرانی برنامه اخراج اهالی از روستای خان الاحمر درکرانه باختری را دنبال می کنم.تخلیه اجباری و به همراه آن پیش بینی هایی از تنش بیشتر و خشونت، اکنون قریب الوقوع به نظر می رسد.

وی همچنین ابراز داشت که تخریب گسترده املاک و خانه ها بدون ضرورت نظامی و انتقال جمعیت به یک سرزمین اشغالی، طبق معاهده رم شامل جنایات جنگی می شود. 

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی درماه مه (اردیبهشت- خرداد) حکمی صادر کرد که روستای فلسطینی خان الاحمر در کرانه باختری و مدرسه مجاور آن تخریب شوند.

نیروهای اشغالگر صهیونیست، حدود سه ماه پیش با یورش به این روستا زنان و کودکان را مورد ضرب و شتم قرار دادند و جوانان آنها را یا کشتند یا بازداشت کردند، تا با ایجاد رعب و وحشت میان روستاییان، تخلیه خان الاحمر را آسان تر و سریع تر کنند.

بنسودا در این بیانیه افزود که نسبت به تداوم خشونت در مرز غزه با اسرائیل از سوی هر دو طرف نگران است.

در این بیانیه آمده است: به عنوان دادستانی که به وضعیت درفلسطین رسیدگی می کند، مجبور می شوم به تمام طرفین یادآوری کنم که شرایط تحت بررسی مقدماتی دفتر من می باشد. 

وی همچنین اعلام کرد که نگاه دقیقی به پیشرفت ها در این زمینه دارد و برای انجام هر اقدام مناسبی درنگ نخواهد کرد.

صبح امروز همچنین جنگنده های رژیم صهیونیستی طی چندین نوبت مواضع جنبش مقاومت اسلامی (حماس) را در جنوب و شمال نوار غزه هدف حمله قرار داده و تعدادی را کشته و زخمی کردند.