به گزارش پارس نیوز، 

نامزد مطرح انتخابات پارلمانی افغانستان در انفجار کشته شد

نامزد انتحابات افغانستان
مقام‌های محلی ولایت هلمند در جنوب افغانستان وقوع یک انفجار را در دفتر مبارزات انتخاباتی یکی از نامزدان انتخابات پارلمانی این ولایت تایید کردند.

به گزارش ایسنا، عمر زواک، سخنگوی والی هلمند به بی‌بی‌سی گفت این انفجار صبح امروز چهارشنبه در دفتر انتخاباتی "عبدالجبار قهرمان" در شهر لشکرگاه رخ داده است.

او می‌گوید "قهرمان" در این رویداد کشته شده است.

این سخنگو گفت این انفجار ناشی از مواد منفجره جاسازی شده در زیر صندلی قهرمان در دفتر کارش بود. در نتیجه انفجار، عبدالجبار قهرمان نخست به شدت زخمی شد.

نصرت رحیمی، معاون سخنگوی وزارت کشور نیز می‌گوید در این رویداد چهار نفر از جمله قهرمان کشته و هفت نفر زخمی شدند.

او می‌گوید در ارتباط با این انفجار سه نفر مظنون بازداشت شدند.

گروه طالبان مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

عبدالجبار قهرمان در دوران حکومت کمونیستی در افغانستان پست‌های نظامی را پیش برده بود. او رئیس کمیته انسجام حزب وطن بود و در دور شانزدهم مجلس نمایندگان از ولایت هلمند نمایندگی می‌کرد. او برای یک سال نیز مشاور رئیس جمهوری و مسئول هماهنگی نیروهای امنیتی در ولایت هلمند بود.

او برای انتخابات پیش‌روی پارلمان افغانستان که قرار است دو روز دیگر برگزار شود، بار دیگر خود را نامزد کرده بود.

ناامنی از مهمترین چالش‌های انتخابات افغانستان است. کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان به تازگی اعلام کرد که پس از نشر فهرست نهایی نامزدان تاکنون 9 نامزد انتخابات کشته شده‌اند.

افزون بر کشته شدن نامزدان، انفجارها در دفاتر ثبت نام رای دهندگان و چند تجمع انتخاباتی نیز در افغانستان ده‌ها کشته و زخمی به جا گذاشته است.

گروه طالبان، مخالفت خود را با برگزاری انتخابات اعلام کرده است. نیروهای امنیتی افغانستان نیز تعهد کرده‌اند امنیت این انتخابات را به گونه کامل تامین کنند. حدود پنجاه هزار نیرو برای تامین امنیت انتخابات موظف شده‌اند و 300 هزار نیروی دیگر در حالت آماده باش قرار دارند.