به گزارش پارس نیوز، 

سرگئی لاوروف روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه یورونیوز که متن آن در پایگاه اینترنتی وزارت خارجه روسیه منتشر شد، خاطرنشان کرد: ما از توافق میان ترکیه و عربستان سعودی برای تحقیق در این مساله استقبال می کنیم و امیدواریم جامعه جهانی از نتایج آن مطلع شود.

به گزارش ایرنا، هنوز از سرنوشت دقیق خاشقچی که از روز دوم اکتبر(10 مهرماه) به محل ساختمان کنسولگری عربستان در شهر استانبول مراجعه کرده و ناپدید شده، خبر دقیقی در دست نیست با این حال منابع غیررسمی پلیس به رسانه ها گفته اند که اسناد و شواهد نشان می دهد که او از ساختمان کنسولگری خارج نشده است.

خاشقچی 59 ساله، پس از انتخاب بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرد و به آمریکا رفت و به انتقاد از دولت عربستان پرداخت.

او اخیرا برای طی کردن مراحل ثبت ازدواج خود با یک زن ترکیه ای به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد اما برخلاف ادعای کنسولگری عربستان هرگز از آن خارج نشد.

سی.ان.ان امروز درگزارشی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که عربستان آماده پذیرش اتهام قتل این خبرنگار منتقد در کنسولگرری خود در استانبول می شود، ضمن اینکه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مدعی شده است که احتمالا افراد خودسر درون حکومت عربستان، خاشقچی را به قتل رسانده اند.