به گزارش پارس نیوز، 

ساکنان نیویورک پس از 25 سال، آخر هفته پایتخت اقتصادی آمریکا، بدون قتل و تیراندازی رقم خورد.
'جیمز آنیل' رئیس پلیس نیویورک در این باره گفت: 'خبر خوبی بود. پس از دهه ها، ما جمعه، شنبه و یکشنبه آرامی را پشت سر گذاشتیم. نه تیراندازی داشتیم و نه گزارشی از قتل. این نقطه عطفی در تاریخ نیویورک است و همه ساکنان این کلان شهر می توانند به آن افتخار کنند.
رئیس پلس نیویورک افزود: آخرین باری که ساکنان شهر هشت و نیم میلیونی نیویورک آخر هفته بدون قتل و تیراندزای را تجریه کردند، مربوط به سال 1993 است و از آن تاریخ تا کنون ما هر هفته روزهای شنبه و یکشنبه شاهد قتل هستیم.
رئیس پلیس نیوریورک از آخر هفته گذشته به عنوان 'آخر هفته رویایی' نام برد اما با این حال هشدارداد که مردم نباید احساس کنند که اوضاع آرام شده است.
تنها در نیمه نخست سال جاری میلادی، 147 نفر با شلیک گلوله جان خود را در نیویورک از دست داده اند؛ آماری که نسبت به مدت مشابه در سال 2017، هشت درصد افزایش یافته است.
بر اساس گزارش های رسمی، از ابتدای سال 2018 میلادی تا هفتم اکتبر، حدود 600 نفر در این شهر گلوله خورده‌اند.
آمریکا یکی از معدود کشورهایی است که در آن مالکیت بر سلاح گرم برای افراد غیرنظامی قانونی به شمار می‌رود چرا که متمم دوم قانون اساسی آمریکا این حق را برای تمام شهروندان به رسمیت شناخته است. با وجود تلاش‌های گسترده، به ویژه از سوی نمایندگان و سناتورهای دموکرات برای محدود شدن این آزادی، مالکیت سلاح گرم در آمریکا، کماکان تقریبا برای همه قانونی است. لابی‌های مرتبط با انجمن ملی سلاح، یکی از عواملی است که اجازه تحدید این آزادی را نمی‌دهد.
آمارها نشان می دهد که تعداد قربانیان خشونت های مسلحانه در آمریکا از ابتدای دهه 1970 یعنی قریب به 50 سال از تعداد کشته شدگان در جنگ های امریکا طی 230 سال گذشته بیشتر بوده است.
افزایش قربانیان ناشی از تیراندازی های مستقیم در آمریکا در حالیست که بیماران روانی، سرخوردگان اجتماعی و جنایتکاران قصی القلب همچون استفن پادوک، عامل کشتار لاس وگاس به راحتی به سلاح دسترسی دارند.