به گزارش پارس نیوز، 

 به نقل از خبرگزاری سانا، سرگئی اکسینوف، رئیس جمهوری کریمه با مقامات سوری دیدار و اقدامات و توافق‌هایی که مبنای روابط اقتصادی میان آنها را تشکیل خواهد داد مورد بررسی قرار گرفت.

دو طرف در این دیدار در خصوص تاسیس اتاق بازرگانی این کشور در کریمه، شرکت کشتیرانی و تسهیل اقدامات مالی و بانکی به توافق رسیدند.

اکسینوف و هیئت همراه او که متشکل از وزرا، رؤسای شرکت‌ها و مشاوران است با مقامات سوری درباره امکان تاسیس شرکت‌ها در زمینه گردشگری، آموزش هتل‌داری، فرهنگ، نفت، کشاورزی و ساخت و ساز، ساخت کارگاه‌های معادن و ابزارهای آن و ارائه تسهیلات به بازرگانان و صنعتگران سوری در کریمه مذاکره کردند.

رئیس جمهوری کریمه و هیئت همراه روز دوشنبه وارد دمشق شدند و این سفر آنها دو روز به طول می‌انجامد.

اکسینوف پس از مذاکره با مقامات سوری در نشست خبری گفت، در این گفت‌وگوها کریمه پیشنهاد داد که محصولات این منطقه از جمله تجهیزات مربوط به ساخت راه‌آهن، ساخت و ساز و محصولات کشاورزی به سوریه صادر و خطوط امدادرسانی از طریق بنادر کریمه به دمشق ایجاد شوند.

محمد سامر الخلیل، وزیر اقتصاد و بازرگانی هم کریمه را دارای نزدیک‌ترین بنادر به دریای سیاه دانست که می‌تواند نقش مهمی در سطح تبادل تجاری میان سوریه و کریمه و میان مبادله تجاری سه جانبه میان سوریه، کریمه و روسیه ایفا کند.

همچنین اکسینوف در دیدار با استاندار لاذقیه توافق‌ها درباره صادرات محصولات سوریه به کریمه و کشورهای اطراف و ایجاد پروژه‌های گردشگری در دو شهر ساحلی یالتا و لاذقیه را بررسی کرد.