به گزارش پارس نیوز، 

 به نقل از رویترز، جیمی دیمن- مدیرعامل بانک جی‌پی‌مورگان و بیل فورد- مدیرعامل خودروسازی فورد اعلام کردند سفر خود به ریاض برای شرکت در کنفرانس سرمایه گذاری این کشور را لغو کرده اند. این احتمال وجود دارد که با افزایش فشار افکار عمومی آمریکا بر مدیران شرکت‌ها به دلیل مساله جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که در کنسولگری عربستان در استانبول مفقود شد، سفر مدیران عامل بانک "گلدمن ساکس"، "بانک آف امریکا" و "مسترکارد" نیز به ریاض لغو شود.

مقامات مسئول برگزاری کنفرانس سرمایه‌گذاری ریاض که ماه آینده برگزار می‌شود، از مدیران عامل شرکت‌ها و رسانه‌های بزرگ جهان دعوت کرده اند تا در این همایش حضور یابند. با این حال این دو نفر تنها کسانی نیستند که سفر خود به ریاض را لغو کرده اند و مدیران عامل سی ان ان، فایننشیال تایمز، نیویورک تایمز، سی ان بی سی و بلومبرگ شرکت در این کنفرانس را تحریم کرده‌اند و رویترز نیز در حال ارزیابی اتخاذ بهترین تصمیم است.

هم‌چنین دارا خسروشاهی- مدیرعامل اوبر، باب بکیش- مدیرعامل "ویاکوم" و استیو کیس- میلیاردر آمریکایی گفته اند برنامه ای برای سفر به ریاض ندارند. تحریم گسترده شرکت در این کنفرانس که " داووس صحرا" نامگذاری شده است می‌تواند مانعی جدی بر سر تلاش های محمد بن سلمان- ولیعهد سعودی بر سر برنامه اصلاحات خود باشد.