به گزارش پارس نیوز، 

با اینکه زمان چندانی از دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ نمی‌گذشت گفته می‌شود در سال ۲۰۱۷ تلاشی از سوی گروه تروریستی داعش برای سوءقصد به جان او صورت گرفته است، اما سرویس مخفی آمریکا توانسته این حمله را خنثی کند.

گزارش مربوط به این حمله روز یکشنبه از شبکه «نشنال جئوگرافیک» پخش می‌شود.

به گفته «آنتونی اورنیتو» که مامور ویژه بخش محافظت رئیس جمهور آمریکا است نوامبر ۲۰۱۷ که قرار بود پرواز ترامپ در مانیل (فیلیپین) به زمین بنشیند زمزمه‌های موجود اورینتو و مامورانش را از وجود یک خطر جدی که در کمین رئیس جمهور بود، مطلع کرد.

دیلی بیست گزارش می‌دهد: «گیبسون مامور ویژه سرویس مخفی آمریکا در حال گزارش به پرسنل این سرویس در مانیل می‌گوید: «اطلاعات معتبری در دست است که نشان می‌دهد در نشست انجمن ملل آسیای جنوب شرقی ممکن بود اتفاقی بیفتد».

چند روز پیش از سفر رئیس جمهور آمریکا به فیلیپین گروه تروریستی داعش ویدئویی را منتشر کرد که در آن ترامپ را تهدید کرده بود.

پیش از اینکه هواپیمای مخصوص رئیس جمهور به فیلیپین برسد یک مامور به گیبسون گفت که از یک خطر جدی علیه ترامپ آگاه شده است. این مامور متوجه پیامی در توییتر شده بود که نوشته بود: «همزمان با ترامپ در مانیل خواهم بود». عکس بازداشت «لی هاروی اسوالد» ماموری که «جان اف کندی» سی و پنجمین رئیس جمهور آمریکا را ترور کرد نیز همراه این پیام توییت شده بود. ماموران محافظت رئیس جمهور آی‌پی این مظنون را ردیابی کردند و متوجه شدند او در مانیل زندگی می‌کند. با ادامه بررسی‌ها مشخص شد که این مظنون در حال حرکت به سوی هتلی است که ترامپ قرار است در آن اقامت کند».

حتی تا بیست دقیقه قبل از به زمین نشستن هواپیمای شخصی ترامپ در مانیل، مکان دقیق مظنون هنوز مشخص نشده بود.

«چاد راگان» مامور سرویس مخفی آمریکا که مسئول سفر ترامپ بود در آن زمان به شدت برای دریافت اطلاعات بروز درباره شرایط مانیل تحت فشار بود.

رد مظنون در عرض چند دقیقه در پارک «لونتا» در یک مایلی هتل ترامپ پیدا شد. ماموران سرویس مخفی به این پارک حمله و مظنون را که با یک نفر دیگر قرار داشت بازداشت کردند.

ماموران سرویس مخفی می‌گویند موفقیت آن‌ها تا حد زیادی به فناوری‌های موجود بستگی داشت، اما اگر همکاری نیرو‌های محلی مناطقی که در آن ماموریت داشتند نباشد نتیجه‌ مطلوبی می‌گرفتند.