به گزارش پارس نیوز، 

 روزنامه ایندیپندنت نوشت، توطئه ترور خاشقجی آنگونه که با مدارک و شواهد سمعی و بصری از سوی مسئولان آنکارا به ‌آمریکایی‌ها ارائه شده در واقع آمیزه‌ای از وحشی‌گری و حماقت بود.

این روزنامه انگلیسی در ادامه شیوه دیکتاتورانه‌ای که عربستان در پیش گرفته را شبیه به دوره دیکتاتوری صدام در عراق دانست که تلاش‌های بسیاری برای از بین بردن منتقدان تبعید شده‌ای انجام می‌داد که هیچگونه خطری برای حاکمیتش نداشتند.

ایندیپندنت تاکید کرد، هدف از چنین ترورها و آدم‌ربایی‌های ادعایی تنها خاموش کردن صداهای مخالف هر چند ساده نیست بلکه هدف ترساندن تمامی مخالفان در داخل و خارج این کشور به وسیله علنی کردن آن حتی با وجود موجی از انتقادات است که به شدت سرکوب خواهند شد. برای حاکمان مستبد اینکه حکم‌هایشان غیر متعادل باشد، عادی است زیرا آنها هرگز به نظرات مخالف با تفکرات خود، گوش نمی‌دهند.

این روزنامه به حمله صدام به ایران در سال 1980 و پس از آن کویت در سال 1990 و در ادامه نتایج فاجعه‌بار آنها اشاره کرد و در مقام مقایسه به نتایج این اقدامات پرداخت و نوشت، عربستان جنگ خود علیه یمن را در سال 2015 با نتایج فاجعه‌بار مشابهی آغاز کرد.

ایندیپندنت با اشاره به اینکه عربستان هرگونه دست داشتن در ناپدید شدن خاشقجی را به شدت رد کرده می‌نویسد، اکنون به نظر می‌رسد همان گونه که بازرسان ترکیه گفتند، عربستان بر این باور است که می تواند از ترور وحشیانه خاشقجی فرار کند.

همچنین این روزنامه سکوت و واکنش سرد کشورهای غربی در برابر موارد نقض حقوق از طرف عربستان را محکوم کرده و نوشت، آنچه واقعا تعجب‌برانگیز است، سکوت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا است.

ایندیپندنت در ادامه بر لزوم حفظ روابط با عربستانی‌ها به دلیل عقد قراردادی تسلیحاتی با این کشور به ارزش 110 میلیارد دلار تاکید کرد و نوشت، موضعگیری تونی بلر، نخست وزیر پیشین انگلیس بی‌شیاهت به موضعگیری رئیس جمهور آمریکا نیست.

ایندیپندنت در ادامه نوشت، قتل به هیچ وجه بدترین کاری نیست که عربستان از سال 2015 انجام داده است. هر کسی که در این مساله تردید دارد باید گزارشی را بخواند که نشان می‌دهد، طی بمباران و دیگر اقدامات نظامی ائتلاف عربی به رهبری عربستان در یمن کاروان‌های امدادرسانی‌ غذایی برای پیروزی در جنگ به شیوه گرسنگی دادن به میلیون‌ها یمنی هدف قرار می‌گیرند.

این روزنامه با انتقاد از عربستان و امارات و نیز واشنگتن، لندن و پاریس به عنوان همپیمانان آنها تاکید کرد، ادامه حمایت از عربستان و نادیده گرفتن موارد نقض حقوق بشر این کشور همان چیزی است که شرایط را برای رساندن یمن به مرحله قحطی ساخت دست بشر فراهم می‌کند، عربستان از گرسنگی دادن به یمنی‌ها به عنوان یک اسلحه استفاده می‌کند و آن را بهترین را ه برای پیروزی در جنگ علیه نیروهای وابسته به انصارالله یمن می‌داند که هنوز کنترل شهر صنعاء و بخش‌های پرجمعیت یمن را در دست دارند.