به گزارش پارس نیوز، 

در حالی که مقامات هلند ادعا کردند آوریل گذشته یک حمله انفورماتیک منتسب به هکر‌های روس را خنثی کرده اند، رادیو- تلویزیون سراسری هلند روز یکشنبه به نقل از آنک بییلولد، وزیر دفاع این کشور اعلام کرد هلند با روسیه در جنگ سایبری قرار دارد.

دستگاه‌های اطلاعاتی هلند اوایل اکتبر ادعا کردند آوریل گذشته چهار مامور روس را که در حال تدارک حملات سایبری بر ضد سازمان منع سلاح‌های شیمیایی مستقر در لاهه بوده اند، از خاک هلند اخراج کرده اند. به ادعای مقامات اروپا، این عملیات خرابکارانه توسط سرویس‌های اطلاعات نظامی روسیه صورت گرفته، اما توسط دستگاه‌های اطلاعات هلند و انگلیس خنثی شده است.

به ادعای مقامات هلند، ماموران روسی یک خودرو مجهز به وسایل و دستگاه‌های الکترونیکی را در پارکینگ هتلی نزدیک مقر سازمان منع سلاح‌های شیمیایی پارک کرده بودند تا با استفاده از آن سیستم کامپیوتری این سازمان را هک کنند.

وزیر دفاع هلند صبح روز یکشنبه در برنامه‌ای که از تلویزیون سراسری این کشور پخش شد اعلام کرد: "آنچه اتفاق افتاده واقعا خطرناک است."

وزیر دفاع هلند در پاسخ به سوال مجری این برنامه مبنی بر این که آیا وضعیت کنونی میان هلند و روسیه را می‌توان به جنگ سایبری توصیف کرد، پاسخ مثبت داد و گفت: وضعیت همین طور است.

مقامات مسکو هرگونه تلاش برای حمله سایبری به سازمان منع تسلیحات شیمیایی در هلند را تکذیب کردند. روسیه روز دوشنبه اعلام کرد اخراج چهار مامور این کشور از خاک هلند ناشی از یک سوء تفاهم بوده است. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز بر همین موضوع تاکید کرده، اما توضیحات بیشتری در این باره نداده است.

علاوه بر هلند، انگلیس و استرالیا نیز اخیرا سرویس‌های اطلاعات نظامی روسیه را به حملات سایبری بر ضد نهاد‌های سیاسی و ورزشی، شرکت‌ها و رسانه‌های مختلف در سرتاسر جهان متهم کردند.