به گزارش پارس نیوز، 

مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پیامی خطاب به مردم این کشور به مناسبت فرارسیدن پنجاه و پنجمین سالگرد انقلاب ۱۴ اکتبر گفت: به شرط حفظ حاکمیت و استقلال ملتمان دست خود را به سوی همه گروه‌ها و دشمنان داخلی و منطقه‌ای دراز می‌کنیم.

وی افزود: اگر نظام سعودی به حملات خود به ملت یمن دست بردارد و موضعی شرافتمندانه در قبال تهدیدات و اقدامات تحریک‌آمیز ترامپ اتخاذ کند، آنگاه در صورت هرگونه اقدام جنون آمیز از سوی ترامپ ما پیش قراول دفاع از مواضع عربستان و دفاع از حرمین شریفین خواهیم بود.

المشاط اظهار داشت: ما شیوه تحقیرآمیز دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در برخورد با برخی از حکام عرب را محکوم می‌کنیم.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در ادامه این پیام گفت: دشمن امروز به سیاست گرسنه نگاه داشتن ملت یمن و ضربه زدن به پایگاه مردمی مقاومت با هدف بر هم زدن ثبات و امنیت کشور روی آورده است و این ثابت می‌کند که دشمن ملت عظیم یمن را نمی‌شناسد.

المشاط افزود: ما بر آمادگی همیشگی خود برای ورود فوری به آتش‌بس تاکید می‌کنیم.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: ما از کشور‌هایی که در جنایات عربستان و همپیمانانش علیه یمن نقش دارند می‌خواهیم که در مواضع خود تجدید نظر کرده و از ادامه شراکت در جنایت دست بردارند.

وی بر حق ملت یمن در محاکمه همه کسانی که در جنایات جنگی ائتلاف متجاوز سعودی دست دارند تاکید کرد.

المشاط گفت: ما بار دیگر بر پایبندی خود به همکاری با نماینده دبیرکل سازمان ملل و حمایت از تلاش‌هایی که وی برای رسیدن به صلح در یمن انجام می‌دهد تاکید می‌کنیم.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: ما قدردان مواضع اخیر اتحادیه اروپا و حمایت این اتحادیه از توقف جنگ در یمن و بازگشایی فرودگاه‌ها و پایان دادن به محاصره یمن هستیم.