به گزارش پارس نیوز، 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به ماجرای ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی و به منظور  رها کردن خود از انتقادات، در اظهاراتی اعلام کرد در صورتی که عربستان پشت این جریان باشد، با «مجازات سخت» واشنگتن مواجه خواهد شد.

ترامپ در ادامه گفت: اگر سعودیها این روزنامه نگار را کشته باشند، آمریکا بسیار ناراحت خواهد شد اگرچه ریاض تاکنون این ادعاها را رد کرده است.

چهارشنبه گذشته، نامزد خاشقجی اعلام کرد او برای یک کار اداری به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرده ولی هرگز از آن خارج نشده است. به رغم تاکید این مسئله از سوی مقامات ترکیه ای، دولت ریاض این اتهام را رده کرده است.

روزنامه صباح چاپ ترکیه امروز نوشت: خاشقجی قبل از ورود به داخل ساختمان کنسولگری، ساعت اپل خود را بر روی حالت ضبط قرار داده بود. بازرسان ترکیه در تحقیقات خود درباره ناپدید شدن خاشقجی از این طریق به اطلاعاتی دست یافته اند که این اطلاعات بر روی ساعت هوشمند اپل وی ثبت و ضبط شده است و نشان می‌دهد که او تحت شکنجه قرار گرفته و کشته شده است. ساعت اپل خاشقجی به تلفن همراه آیفون وی متصل بوده و تلفن در هنگام ورود خاشقجی به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول در اختیار نامزد او قرار داشته است.

ترامپ در حالی این اظهارات را بیان کرده است که در گفتگو با «سی بی اس» اعلام کرد نمی‌خواهد با توقف فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی به مشاغل در آمریکا صدمه وارد کند.