به گزارش پارس نیوز، 

جوزف بوچینو، سخنگوی پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد پنتاگون به درز اطلاعات شخصی پرسنل خود پی برده است و این وزارتخانه در حال حاضر به ارزیابی خطر آسیب ناشی از این حادثه و اقدامات لازم در این باره مشغول است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اواخر روز گذشته اعلام کرد: در چهارم اکتبر وزارت دفاع به نوعی درز اطلاعات شخصی قابل شناسایی از کارکنان پنتاگون پی برد، که بر اساس قوانین کنگره در جریان آن قرار گرفت.

بوچینو افرود: این وزارتخانه به ارزیابی‌های خود درباره خطر آسیب ناشی از افشای اطلاعاتی ادامه می‌دهد. در حالی که اطلاعات بیشتر در این باره جمع‌آوری شده وزارت دفاع در حال بررسی اقداماتی برای حل این مشکل است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا افزود افشای اطلاعات کارکنان پنتاگون از طریق توافق بالقوه پرسنل بخش اطلاعات دسته بندی شده با یک شرکت ارائه دهنده خدمات مدیریت مسافرتی به کارمندان وزارت دفاع صورت گرفته است. او افزود شمار کارکنانی که اطلاعات آنها درز یافته است، اندک است.

در عین حال، بنا به گزارش رسانه‌ای به نقل از منابع مطلع، موضوع درز اطلاعات شخصی در پنتاگون می‌تواند حدود 30 هزار نفر از کارکنان وزارت دفاع را در برگیرد. وزارت دفاع آمریکا همچنین در حال حاضر روند اطلاع رسانی به کسانی را که اطلاعاتشان هک شده، را آغاز کرده است.

وزارت دفاع آمریکا موضوع درز اطلاعات شخصی کارکنان خود را درست چند روز پس از آن منتشر شد که دیوان محاسبات آمریکا گزارشی را درباره آسیب‌پذیری سایبری در سیستم‌های سلاحی اصلی، که طی سالهای گذشته در وزارت دفاع در حال گسترش بوده، منتشر کرد. در گزارش دیوان محاسبات آمریکا یادآور شد تا همین اواخر امنیت سایبری جزء اولویت‌های وزارت دفاع آمریکا نبوده است.