به گزارش پارس نیوز، 

رئیس جدید کمیته دفاعی پارلمان دانمارک به طور ویژه خواستار انجام حملات سایبری علیه روسیه شد.

او در اظهاراتش به گروه هکری فنسی بیر اشاره کرد، که به ادعای این مقام دانمارکی با سرویس اطلاعات نظامی روسیه ارتباط نزدیکی دارد، و گفته می شود در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا مداخله داشته است.

این مقام پارلمانی دانمارک تاکید کرد: بنابراین باید داده‌های کامپیوتری آنها را هک کرد. او همچنین تاکید کرد که به نتایج سرویس‌های ویژه آمریکا اعتماد کامل دارد که اعلام کرده‌اند فنسی بیر از سوی دولت روسیه تامین مالی می‌شود. به گفته او این مسئله نباید از سوی دانمارک قابل تحمل باشد.

رئیس کمیته دفاعی پارلمان دانمارک یادآور شد کشورش تمامی ابزارهای لازم برای پاسخ دادن به این مسئله را دارد و تنها به یک تصمیم سیاسی در این زمینه نیاز است.

اظهارات این مقام دانمارکی چند روز پس از آن صورت گرفت که اداره امور خارجه انگلیس اعلام کرد لندن در ارزیابی‌های خود با اطمینان به این نتیجه رسیده است که سرویس اطلاعات نظامی روسیه قطعا مسئول چندین حمله سایبری به نهادهای سیاسی، رسانه‌ها و زیرساخت‌ها در سراسر دنیا از جمله انگلیس است. سفارت روسیه در انگلیس در واکنش به ادعاهای لندن از مقامات این کشور خواست تا سریعا اطلاعات مربوط به تلاش مسکو برای انجام حمله سایبری علیه انگلیس را در اختیار آنها قرار دهند.

در آمریکا نیز وزارت دادگستری این کشور7 افسر اطلاعات نظامی روسیه را به انجام حمله سایبری علیه سازمان‌های بین المللی متهم کرد. اوایل این هفته آمریکا و هلند سرویس‌های اطلاعاتی روسیه را به انجام حمله سایبری علیه سازمان‌های مختلف از جمله سازمان منع تسلیحات شیمیایی، آژانس‌های ضد دوپینگ و فدراسیون‌های ورزشی متهم کردند. مسکو در واکنش به این اتهامات آن را کمپین جاسوسی ضد روسی نامید.

یک منبع در وزارت خارجه روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد هیچ حمله سایبری از سوی روسیه علیه سازمان منع تسلیحات شیمیایی صورت نگرفته است زیرا مسکو از پیش به فایل‌های این سازمان دسترسی داشته است.