به گزارش پارس نیوز، 

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، در گفتگو با شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز ضمن تعریف و تمجدی از دونالد ترامپ، اعلام کرد قاضی برت کاوانا، گزینه متهم به فساد رئیس‌جمهور برای دیوان عالی آمریکا، از آرای لازم برای ورود به این دادگاه برخوردار است.

او در این مصاحبه گفت: مطمئنا ما تمایل داریم همه صد سناتور از قاضی کاوانا حمایت کنند، اما فکر می‌کنیم رأی‌گیری که امروز صبح انجام شد اقدامی در مسیر درست بود. ما خواهان تأیید او در پایان هفته (روز شنبه) هستیم.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت: رئیس جمهور از اتفاقاتی که در حال وقوع است آگاه است، اما در عین حال رئیس جمهور می‌تواند اقدامات زیادی انجام دهد و می‌خواهد قانونی را امروز امضا کند. او همچنان به دیدار با کارکنانش ادامه می‌دهد. ولی ما اوضاع را از نزدیک زیر نظر داریم. امیدواریم رأی‌گیری نهایی هم به نفع قاضی کاوانا باشد.

سندرز افزود: ما از زمان آغاز این فرایند تاکنون همچنان به تماس‌های خود با شماری از سناتور‌ها ادامه داده‌ایم و به این تلاش‌ها تا دقیقه نود ادامه می‌دهیم؛ زیرا قرار است لحظه‌ای مهم در تاریخ کشور ما رخ دهد. ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که همه اقدامات لازم را برای گرفتن رأی نهایی انجام دهیم تا قاضی کاوانا بتواند تأییدیه بگیرد. امیدواریم این اتفاق در آخر هفته رخ دهد.

او در ادامه با اشاره به موضع دموکرات‌ها در قبال کاوانا گفت: صادقانه بگویم از این موضوع تعجب نکردم که دموکرات‌های زیادی از قاضی کاوانا حمایت نمی‌کنند. ما از همان آغاز این فرایند شاهد این موضوع بودیم. اما باید بگوییم که این یک جدال دو حزبی و سیاسی نیست. موضوع این است که باید در این باره تصمیم‌گیری شود که آیا یک فرد از صلاحیت‌های لازم برای حضور در دیوان عالی برخوردار است یا خیر. مایه شرمساری است که این موضوع به یک فرایند سیاسی تبدیل شده است. دیگر موضوع دادگاه عالی مطرح نیست و بحث جدال‌های سیاسی است. ما شاهدیم که دموکرات‌ها در حال انجام یک بازی بسیار متفاوت هستند که تاکنون انجام نشده بود و این مایه شرمساری کشور است. این یک شرمساری برای این فرایند محسوب می‌شود، اما من امیدوارم برخی از افراد نظر خود را تغییر دهند و انتخاب درستی داشته باشند.

سخنگوی کاخ سفید با تمجید از کانوانا نیز گفت: فکر می‌کنم زمانی که او بتواند تأییدیه بگیرد می‌تواند اقدامات خوبی در دیوان عالی انجام دهد.

سندرز در انتهای این مصاحبه درباره میراث رئیس جمهور آمریکا نیز گفت: «رئیس جمهور طی دو سال نخست ریاست جمهوری‌اش موفقیت‌های زیادی داشته است. اقتصاد شکوفا است. او در حال انعقاد توافقنامه‌های تجاری است که مردم می‌گفتند ممکن نیست. او در حال امن کردن مرز است. او یکی پس از دیگری در حال عمل کردن به وعده‌های انتخاباتی خودش است. باید ببینیم آخر هفته در ارتباط با یکی دیگر از وعده‌های رئیس جمهور به مردم آمریکا (ورود کاوانا به دیوان عالی) چه اتفاقی رخ خواهد داد و من امیدوارم که شاهد بازتاب این مسئله در انتخابات (میان‌دوره‌ای کنگره) ماه نوامبر باشیم و مردمی که در نوامبر رأی می‌دهند خواهان ادامه این پیشرفت‌ها باشند (و به جمهوری‌خواهان رأی دهند).»