به گزارش پارس نیوز، 
پایگاه اینترنتی لوبلاگ در گزارشی به فعالیت‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، پرداخت و نوشت ترامپ در حال حاضر فاقد محبوبیت و احترام در سطح جهان است.

 

در این گزارش به قلم پل پیلار با عنوان «چرا انزجار جهانی از ترامپ اهمیت دارد؟»، آمده است: مرکز تحقیقاتی پیو نتایج جدیدترین نطرسنجی خود را در ارتباط با بیست و پنج کشور خارجی منتشر کرد. ارقام مرتبط با دونالد ترامپ بسیار بد است. در ارتباط با این سؤال محوری که آیا مردم به یک رهبر «برای انجام دادن اقدامات درست در ارتباط با امور جهانی» اعتماد دارند؟، بیست و هفت درصد در سراسر جهان اعلام کردند به ترامپ اعتماد دارند و هفتاد درصد اعلام کردند به او اعتماد ندارند.

 

این رقم سبب شد او پس از افراد زیادی به ویژه آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، قرار گیرد. پنجاه و دو درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند به مرکل اعتماد دارند.

 

ترامپ همچنین پس از امانوئل مکرون قرار گرفت. چهل و شش درصد شرکت کنندگان اعلام کردند به رئیس جمهور فرانسه اعتماد دارند.

 

ترامپ حتی پس از شی جین پینگ، رئیس جمهور چین (با سی و چهار درصد) و ولادیمیر پوتین (با سی درصد) قرار گرفت. ارقام مرتبط با ترامپ در مقایسه با باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، به ویژه در کشورهای اروپایی پایین است.

 

تنها استثناء موجود در این الگو در فلسطین اشغالی رخ داد؛ جایی که نظر افراد در آنجا با نظر مردم دیگر بخش های جهان کاملا متفاوت بود. شصت و نه درصد صهیونیست‌ها رویکرد مثبتی در قبال ترامپ داشتند. سال گذشته این رقم برای ترامپ در سرزمین‌های اشغالی پنجاه و شش درصد بود. این احتمالا خبر خوبی برای آنهایی محسوب می شود که در ارتباط با منافع اسرائیل نگران هستند.

 

موسسه پیو همچنین این سؤال را پرسید که «آیا آمریکا منافع دیگر کشورها را نیز همانند منافع خودش مدنظر قرار می دهد؟» آمریکا همواره در ارتباط با این موضوع مشکلاتی داشته است. اما باید گفت ارقام مرتبط با این سؤال در سراسر جهان برای دولت ترامپ بدتر بوده است.

 

این گزارش می افزاید تصادفی نیست که نتایج این نظرسنجی یک هفته پس از آن منتشر شد که رئیس جمهور آمریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک سخنرانی کرد. محبوبیت با احترام فرق دارد؛ اما این دو به یکدیگر ربط دارند و به نظر می رسد او در حال حاضر فاقد هر دوی آنهاست.