به گزارش پارس نیوز، 

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری  آمریکا روز پنجشنبه تحریم‌های جدیدی علیه کره شمالی اعمال کرد.

وزارت خزانه‌داری این کشور با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرد یک نهاد و سه فرد به دلیل تلاش برای انتقال کالاهایی به کره شمالی که از سوی شورای امنیت سازمان ملل ممنوع شده‌اند، در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرند.

براساس این بیانیه، گروه بین‌المللی «SIA Falcon» و دو تبعه ترکیه‌ای به فهرست تحریم‌های آمریکا علیه کره شمالی اضافه شده‌اند و همچنین «ری سانگ اون»، مشار اقتصادی و تجاری سفارت کره شمالی در مغولستان، نیز تحت تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفته است.

به گفته «استیون منوچین» وزیر خزانه‌‎داری آمریکا، «گروه بین‌المللی "SIA Falcon" و و افرادی مرتبط با آن، با فروش کالاهای تجملی و تجهیزات نظامی به کره شمالی، آشکارا تحریم‌های سازمان ملل را نقض کرده‌اند و جامعه جهانی نباید نسبت به دور زدن تحریم‌های سازمان ملل بی‌تفاوت باشد.»

وی همچنین افزود «آمریکا کاملاً به خلع‌سلاح هسته‌ای کامل و قابل‌راستی‌آزمایی کره شمالی پایبند است و به تقویت و اجرای تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ تا دست‌یابی به این هدف ادامه می‌دهد».

آمریکا در حالی تحریم‌های جدیدی علیه کره شمالی اعمال کرده است که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا،  چهارشنبه  گذشته در مصاحبه با شبکه سی بی اس، از تلاش برای برگزاری نشست بعدی ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی خبر داد و اعلام کرد به احتمال زیاد برگزاری این نشست پس از ماه اکتبر خواهد بود.

گفتنی است ترامپ و کیم جونگ اون در تاریخ 12 ژوئن در سنگاپور دیدار کردند.

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود ادعا کرد در پیامی خصوصی که کیم جونگ اون برای ترامپ فرستاده، برای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره بسیار مصمم بوده است.