به گزارش پارس نیوز، 

یک هیئت عالی رتبه عربستان متشکل از وزرای انرژی، پتروشیمی و دارایی روز گذشته طی سفری ۶ روزه وارد پاکستان شد.

این هیئت امروز در دیدار با «عمر ایوب» وزیر انرژی پاکستان از تمایل خود برای سرمایه گذاری در این بخش خبر داده است.

گزارش‌ها حاکی است «عمر ایوب» با استقبال از این پیشنهاد دولت سعودی گفت: با توجه به افتتاح فازهای نخست کریدور اقتصادی چین و پاکستان سرمایه گذاری در حوزه انرژی می‌تواند سود سرشاری به دنبال داشته باشد.

وی افزود: شرایط در پاکستان به گونه‌ای شده است که با استقرار دولت تحریک انصاف کشورهای خارجی برای سرمایه‌گذاری مشتاق‌تر از قبل شده‌اند.

هیئت سعودی نیز با تائید سخنان وزیر انرژی پاکستان اعلام کرد: تلاش برای حل معضل انرژی در پاکستان یکی از جدی‌ترین تصمیمات دولت سعودی است.

گفتنی است در هیئت سعودی که به پاکستان سفر کرده است تیمی بزرگ از سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف از جمله مسئولین شرکت «آرامکو» که در اصل شرکت ملی نفت عربستان است نیز حضور دارند.

قرار است امروز «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان نیز به پاکستان سفر کرده و به این تیم ملحق شود.

پیش بینی‌ها بر این است که پس از پایان سفر ۴ روزه هیئت سعودی به عربستان، تفاهم نامه های مختلفی بین ریاض و اسلام آباد امضا شود.

یکی از مهمترین اقدامات مشترک دو کشور گسترش کریدور اقتصادی چین و پاکستان به سمت عمان و عربستان خواهد بود که ممکن است مسیر تجارت چین را تا شمال آفریقا نیز گسترش دهد.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان در اولین سفر خارجی خود راهی عربستان شد و با مسئولین این کشور دیدار و گفتگو کرد.

بلافاصله پس از سفر وی وزرای دولت سعودی به پاکستان سفر کرده و نشان دادند که ریاض در تلاش است برای جذب دولت جدید پاکستان در بخش‌های مختلفی سرمایه گذاری کند.