به گزارش پارس نیوز، 

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بعد از بی‌اعتنایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ادعاهایش درباره وجود یک سایت هسته‌ای مخفی در ایران بر خواسته‌اش مبنی بر بازرسی از این سایت اصرار کرده است.

شبکه آی‌۲۴ نوشت: «نتانیاهو می‌گوید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سایت‌های هسته‌ای مخفی ایران که در سازمان ملل افشا شد خودداری کرده و بازرسی فوری از این سایت نشان خواهد داد که سخنانش صحیح بوده است.»

ساعاتی قبل‌تر، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به ادعا‌هایی که نتانیاهو در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح کرده بود، بیانیه‌ای صادر کرده و به تلویح درخواست او برای بازرسی از «یک انبار هسته‌ای مخفی در ایران» -طبق ادعای نتانیاهو- را رد کرده بود.

«یوکیا آمانو»، مدیر کل آژانس در این بیانیه بر حفظ استقلال آژانس تأکید کرده و نوشته بود: «آژانس، در مواقع ضرورت بازرسان خود را به سایت‌ها و اماکن مورد نیاز می‌فرستد. برای حفظ اعتبار، استقلال آژانس در زمینه اجرای فعالیت‌های راستی‌آزمایی حائز بیشترین اهمیت است.»

نتانیاهو در سخنرانی‌اش روز ۵ مهرماه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مدعی شده بود ایران یک انبار هسته‌ای مخفی ایران در روستایی به نام «تورقوزآباد»، واقع در جنوب تهران دارد.