به گزارش پارس نیوز، 

الجزیره برای سخنان اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درباره حکومت آل سعود این تیتر را انتخاب کرده است: فقط خدا می‌داند که بدون ما چه بر سر آل سعود خواهد آمد.

الجزیره افزود: ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفت: سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی چندین تریلیون دلار دارد و بدون ایالات متحده آمریکا، فقط خدا می‌داند چه بر سر پادشاهی سعودی خواهد آمد.

رئیس جمهوری آمریکا در یک تجمع انتخاباتی در ویرجینیای غربی گفته است که مفصل با ملک سلمان صحبت کرده و به وی گفته است شاید نتوانید هواپیماهایت را نگاه دارید. می‌دانید چرا؟ چون به آن‌ها حمله خواهد شد، ولی با ما که باشید، کاملا در امنیت هستید، ولی ما در مقابل آن چیزی را که باید به دست آوریم، به دست نمی‌آوریم.

الجزیره افزود ترامپ در مقابل جمعی از طرفداران حزب جمهوری‌خواه وی از اینکه کشورش از ارتش‌های کشور‌های ثروتمندی همچون عربستان، ژاپن و کره جنوبی حمایت می‌کند، گلایه و تاکید کرد این کشور‌ها باید در آینده هزینه این حمایت‌ها را بپردازند. ما از ارتش‌های آن‌ها حمایت می‌کنیم، بگذاریم بپرسم چرا از ارتش‌های این کشور‌های پولدار حمایت می‌کنیم...

ناصر الحسینی خبرنگار الجزیره در این زمینه از واشنگتن گزارش داد سخنان ترامپ در جمع هوادارانش از «جزئیات بحث‌برانگیز» پرده برداشت که به اعتقاد ناظران، این سخنان پیامی به ریاض است مبنی بر اینکه باید هزینه‌های نظامی‌اش را با خرید بیشتر تسلیحات آمریکایی افزایش دهد.

این شبکه عرب‌زبان وابسته به قطر افزود ملک سلمان بن عبدالعزیز و دونالد ترامپ تابستان سال گذشته چند توافق همکاری را در پایتخت سعودی امضا کردند، کاخ سفید از امضای ۴۶۰ میلیارد دلار توافق همکاری نظامی با ریاض خبر داده بود.

این اظهارنظر ترامپ را می‌توان در ادامه باج‌خواهی‌های آمریکا از آل سعود برای چپاول ثروت‌های ملت عربستان با ترفند نخ‌نما شده‌ای همچون ایران‌هراسی قلمداد کرد.