به گزارش پارس نیوز، 

جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا، به روسیه هشدار داد درصورتی که این کشور به دنبال مداخله در امور بریتانیا و بی‌احترامی به قوانین بین الملل باشد بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد.

هانت در کنفرانس سالانه حزب محافظه کار گفت: تحت هدایت حزب محافظه‌کار بریتانیا پیام ساده‌ای برای کرملین دارد: اگر شما سعی در دخالت در این کشور را داشته باشد، اگر از تسلیحات شیمیایی استفاده کنید، اگر مطابق با قوانین بین المللی رفتار نکنید، هزینه آن همیشه بسیار زیاد خواهد بود.

بریتانیا دو نفر را که به گفته این کشور افسراد سرویس اطلاعات نظامی روسیه (GRU ) بوده اند را به انجام یک حمله علیه یک مامور دوجانبه سابق روسیه و دخترش در بریتانیا متهم کرده است. به ادعای بریتانیا این مامور سابق و دخترش در اوایل سال جاری میلادی توسط یک گاز اعصاب مورد حمله روسیه قرار گرفتند.

بریتانیا اخیرا اعلام کرد که جرمی هانت وزیر خارجه این کشور از اتحادیه اروپا می خواهد تا تحریم ها علیه روسیه را افزایش دهد. اتحادیه اروپا شانه به شانه در کنار آمریکا در مقابل روسیه ایستاده است. واشنگتن به تازگی تحریم های جدیدی را علیه مسکو اعمال کرده است.

جرمی هانت معتقد است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه جهان را به یک مکان خطرناک تر تبدیل کرده است، آن هم پس از یک حمله شیمیایی در خاک انگلیس، و اتحادیه اروپا باید فشار بیشتری را اعمال کند تا مطمئن شود روسیه به تعهدات بین المللی خود پایبند خواهد بود.