به گزارش پارس نیوز، 

دو سخنگوی کاخ سفید با رد شایعاتی مبنی بر اینکه دولت آمریکا سعی در محدود کردن تحقیقات علیه نامزد دادگاه عالی این کشور را دارد اعلام کردند که پلیس فدرال در تحقیق درباره هرگونه اتهام سوءرفتار جنسی علیه برت کاواناگ آزاد است.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه روز یکشنبه خود با فاکس نیوز گفت: کاخ سفید درحال مهندسی این فرآیند نیست.

وی ادامه داد: سنا شرایط را دیکته می‌کند. این کاری است که اف بی آی انجام می‌دهد؛ و ما اجازه می‌دهیم آن‌ها دقیقا این کار را انجام دهند.

پس از آنکه زنی با نام کریستین بیسلی فورد نسبت به تلاش کاوانا برای تجاوز به وی در سال ۱۹۸۲ به اف بی آی شکایت کرد، ترامپ محافظه‌کاران جمهوریخواه را به تلاش برای اعمال فشار به اف بی آی متهم کرد. خبرگزاری ان بی سی روز گذشته گزارش داد که کاخ سفید با محدود ساختن موضوعات تحقیق، اف بی آی را محدود کرده است. ترامپ این داستان را رد کرد و در توییتی اعلام کرد که اف بی آی با هرکسی که مناسب بداند مصاحبه خواهد کرد.

وکیل جولی سوتنیک، سومین زنی که کاوانا را به آزار جنسی متهم کرده در توییتر نوشت که بازرسان با موکل وی تماس گرفته‌اند. نیویورک تایمز روز شنبه گزارش داده بود که اف بی آی قصد بازجویی سوتنیک را ندارد، اما می‌تواند از دیگران درباره اتهاماتش بازجویی کند.

از سوی دیگر کلیان کانوی، مشاور کاخ سفید نیز گفت که درمورد این پرونده با دان مک گان، مشاور کاخ سفید صحبت نکرده و اطلاع نداشته که مک گان به اف بی آی دستور داده از چه افرادی بازجویی کند.