به گزارش پارس نیوز، 

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد بوریس جانسون، وزیر خارجه سابق انگلیس، نسبت به جرمی کوربین، رئیس حزب کارگر محبوبیت کمتری دارد.

این نظرسنجی که به طور مشترک از جانب موسسه بی‌ام‌جی و هافینگتون پست برگزار شده، همچنین مشخص کرده است حزب کارگر نسبت به حزب محافظه‌کار انگلیس، به برتری 5 درصدی دست یافته است.

بنابر این نظرسنجی، در صورتی که ترزا می از سمت خود کناره‌گیری کند، بوریس جانسون همچنان به عنوان کاندیدای موردعلاقه انگلیس برای ریاست حزب محافظه‌کار شناخته خواهد شد. نزدیک به 20 درصد از مردم انگلیس از ریاست وی در این حزب حمایت کرده اند. محبوب‌ترین چهره محافظه‌کار پس از جانسون، جیکوب ریس ماگ با کسب 7 درصد نظر موافق به حساب می‌آید.

با این حال، 29 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به اینکه از نخست وزیری چه کسی حمایت می‌کنند، جرمی کوربین را به عنوان کاندیدای مورد علاقه خود معرفی کرده اند. این در حالی است که تنها 25 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از نخست وزیری احتمالی بوریس جانسون طرفداری کرده اند. همچنین، ترزا می در این نظرسنجی با اختلاف اندک (27 به 25 درصد) جانسون را شکست داده است.

بوریس جانسون از هنگام استعفای خود به عنوان وزیر خارجه انگلیس در ماه ژوئیه نسبت به سیاست‌های کابینه نخست وزیر این کشور در قبال برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) انتقاد کرده است. وی روز یکشنبه آشکارترین حمله خود علیه نخست وزیر انگلیس را در مصاحبه‌ای با یک روزنامه بیان کرد. وی در این مصاحبه گفت برنامه ترزا می درباره روابط آتی میان انگلیس و اتحادیه اروپا پس از برکسیت، «دیوانه‌وار» است.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد 51 درصد مردم انگلیس خواستار کناره‌گیری ترزا می تا پیش از برگزاری انتخابات سراسری سال 2022 هستند. در مقابل، تنها 23 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از حضور او در دفتر نخست وزیری انگلیس حمایت کرده اند.