به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از خبرگزاری رویترز، هیاتی از افغانستان شامل روحانیون و مقامات کشور به اسلام آباد سفر کرده و مذاکراتی را با همتایان پاکستانی خود برای فراهم کردن مقدمات و انجام آمادگی‌های لازم برای برگزاری کنفرانس روحانیون انجام دادند.

این مذاکرات از روز جمعه آغاز شده و روز شنبه نیز ادامه یافت اما هر دو کشور از بیان جزئیات درباره این مذارکرات خودداری کردند.

طالبان در واکنش به تصمیم پاکستان و افغانستان مبنی بر برگزاری کنفرانس روحانیون علیه این گروه، در بیانیه‌ای اعلام کرد: طالبان از روحانیون و علمای دینی در افغانستان و پاکستان می‌خواهد که در این کنفرانس شرکت نکنند و در دام توطئه‌های آمریکا نیفتند و از هرگونه همکاری غیر مستقیم با متجاوزان آمریکایی خودداری کنند.

طالبان در این بیانیه آورده است: ماموریت نظامی آمریکا علیه طالبان شکست خورده است و متجاوزان اکنون به دنبال برگزاری چنین کنفرانس‌هایی هستند تا گزارش‌های جعلی علیه مذاکرات صلح ارائه کنند و بدین شکل سرپوشی بر شکست‌های خود گذاشته و اشغالگری خود را علیه افغانستان توجیه کنند.

امسال عربستان سعودی و اندونزی نیز کنفرانسی با حضور روحانیون و علمای اسلامی از جمله از روحانیون افغانستان برگزار کردند.

در این کنفرانس "بمب گذاری‌های انتحاری" به عنوان یک اقدام منع شده و حرام در اسلام توسط شرکت کنندگان محکوم شد و از طالبان خواسته شد که برای پایان جنگ و درگیری با کابل مذاکرات مستقیم برگزار کند.

این کنفرانس با حضور روحانیونی از اندونزی، پاکستان، افغانستان، عربستان سعودی در ماه می در جاکارتا برگزار شد.