به گزارش پارس نیوز، 

خبرگزاری عربستان گزارش داد دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی درباره حفظ ثبات در بازار نفت گفت‌وگو کرده‌اند. خبرگزاری واس همچنین گفته که ترامپ در خصوص لزوم تلاش برای حفظ سطح تزریق نفت به بازارهای جهانی با طرف سعودی مذاکره کرده است.

ساعاتی بعد از بیانیه رسانه عربستانی، دونالد ترامپ در جمع هوادارانش در ایالت ویرجینیای غربی گفت در این گفت‌وگوی تلفنی به پادشاه عربستان گفته مشخص نیست بدون حمایت‌های آمریکا چه اتفاقی برایشان می‌افتد.

ترامپ گفت: « «عربستان سعودی را دوست دارم. امروز گفت‌وگویی طولانی با پادشاه فوق‌العاده‌شان سلمان داشتم. به او گفتم، پادشاه! شما چندین تریلیون پول دارید. بدون ما چه کسی می‌داند [برایتان] چه اتفاقی می‌افتد؟ شاید نتوانید آن هواپیماها را نگاه دارید. می‌دانید چرا؟ چون به آنها حمله خواهد شد.»

این گفت‌وگو در شرایطی انجام شده که رسانه‌ها گزارش داده‌اند متوسط قیمت بنزین در آمریکا از ۱.۸۷ دلار به ازای هر گالن در فوریه ۲۰۱۶ به حدود ۳ دلار در ماه سپتامبر رسیده است که معادل ۶۰ درصد افزایش به حساب می‌آید.

کارشناسان، نگرانی‌ها از کاهش فروش نفت ایران، کاهش تولید ونزوئلا و تردید درباره توانایی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای جبران کمبود نفت ایران را عامل افزایش قیمت نفت برنت به بالای ۸۲ دلار در هر بشکه می‌دانند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد. 

ترامپ شامگاه دوشنبه ۱۵ مردادماه با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. دومین بسته این تحریم‌ها که بخش نفت و گاز ایران را هدف قرار می‌دهد قرار است از ۵ نوامبر (۱۳ آبان‌ماه) از سر گرفته شود.