به گزارش پارس نیوز، 

برخی از روزنامه‌ها و پایگاه‌های اینترنتی خبری تحلیلی ترکیه، دیروز و امروز در چند تحلیل و گزارش به این موضوع اشاره کردند که برات آلبایراک وزیر مالی و دارایی و داماد اردوغان، اقصاد ترکیه را به گروهی از مشاوران یک شرکت آمریکایی تسلیم کرده است.

روزنامه آیدینلک اعلام کرد که این شرکت آمریکایی توسط جاسوسان سازمان سیا تاسیس شده و روزنامه سوزجو نیز اعلام کرد که مدیر اصلی این شرکت در ترکیه، فردی است که همه او را به عنوان داماد بشیر آتالای وزیر کشور سابق ترکیه و از رفقای اردوغان می‌شناسند.

این روزنامه اعلام کرده که به این ترتیب 2 داماد،  اقتصاد ترکیه را به آمریکایی‌ها سپرده‌اند و می‌خواهند تمام اسرار اقتصادی کشور را در اختیار آنها بگذارند.

دامنه این انتقادات و شایعات به جایی رسید که وزیر امور مالی و دارایی ترکیه،  ناچار شد برای روشن شدن این موضوع، بیانیه منتشر کند.

در این بیانیه آمده است: شرکت آمریکایی مزبور، فقط در حوزه ارائه مشورت به منظور الگوبرداری از بهترین الگوهای جهانی صرفه جویی ملی فعالیت می‌کند و هیچکدام از بخش‌های مدیریتی و کانال‌های تصمیم گیری وزارت مالی و دارایی ترکیه، به افراد خارجی سپرده نشده است.

گفتنی است در حال حاضر سکان اقتصاد ترکیه به برات آلبایراک داماد اردوغان سپرده شده و برخی از تحلیلگران در روزنامه‌ها و محافل اقتصادی مهم ترکیه، منتقد برنامه‌های او هستند و معتقدند، او جوانی است که برای این پست مهم و حساس از دانش و تجربه کافی برخوردار نیست.